Saturday, May 25, 2013

Tips Banyakkan Susu Ibu

Tips banyakkan susu ibu:

1.Pilih pam yang betul-pemilihan pam yang betul sgt penting.Sekiranya pam trsbt menyakitkan,mungkin susu sukar utk keluar.Pam terbaik selepas bayi adalah tangan anda sendiri.

2. Tenangkan diri- jgn stress. Kalau stress, susu pun malu2 nak keluar.. Chill okay!

3. Urut payudara sebelum pam utk mudahkan susu keluar.Urut perlahan2 dari bahu ke bhgn puting.

4. Tuam payudara dengan tuala suam sebelum mengepam. Ini akan menyebabkan salur darah mengembang dan memudahkan pengaliran susu keluar.

5. Semasa mengepam,lihat gambar atau video anak.Dengan cara ini, hormon dalam badan akan berfungsi mengeluarkan susu dengan lebih cepat dan banyak.Bayangkan keletah, senyum dan suara anak tersyg..

6. Berzikir dapat menenangkan diri di samping mendapat pahala. Bagi yang bukan Islam, ingatilah tuhan anda mengikut kepercayaan anda.Sebab kita tahu apa yang terjadi adalah kuasa tuhan.

7.Jangan lihat hasil tenusu semasa mengepam. Buat benda lain seperti no. 5 & 6. Selepas 15-20 minit baru tgk susu anda..Mesti ada kejutan kan?

8. Banyakkan minum air masak.. Makan pun jgn lah skip2 sgt sbb ibu menyusu perlukan banyak tenaga utk hasilkan susu yang berkualiti.

Jika anda mencari supplemen yang sesuai utk penyusuan ibu, boleh la cuba Set Menyusu dari Shaklee ni.

Bole call/sms/whatsapp/line : 019-6241209(zura)

Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati