Search This Blog

Saturday, March 18, 2017

CARA MERAWAT ALZHEIMER DENGAN SELAMAT

Alzheimer atau sebutannya alz-zhai-me, merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif. Penyakit Alzheimer bukannya sejenis penyakit berjangkit. Penyakit Alzheimer adalah keadaan di mana daya ingatan seseorang merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri. Penyakit Alzheimer bukannya `nyanyuk' yang sekadar satu proses penuaan. Sebaliknya, ia adalah sejenis masalah kesihatan yang amat menyeksakan dan perlu diberikan perhatian.


Simptom-simptom penyakit Alzheimer's

1 - Hilang keupayaan untuk menerima info dan maklumat baru
Contoh : lupa appointment, bertanya soalan sama berulang kali, lupa jalan yang biasa dilalui ( balik rumah)

2- Hilang keupayaan untuk berfikir
Contoh : bahaya memegang cerek panas, tak boleh plan aktiviti yang hendak dibuat

3- Hilang keupayaan mengenal pasti objek ( bukan disebabkan oleh rosak penglihatan)
Contoh : tak kenal ahli keluarga sendiri, tak boleh pakai baju sendiri

4- Keupayaan membaca, menulis dan bercakap terjejas
Contoh : hilang perkataan yang hendak disebut, typo

5- Perubahan personaliti dan tingkah laku
Contoh : hilang rasa kesian, taknak bersosial, hilang mood

Bila terjadi hilang ingatan dan sekurang-kurangnya 2 atau lebih simptom tersebut, baru lah doktor akan diagnos orang tu mempunyai Alzheimer's.

Siapa yang berisiko mendapat Alzheimer's?

1- Warga emas yang berusia lebih dari 65 tahun


2- mempunyai family history - orang yang ada ahli keluarga menghidap Alzheimer's lebih berisiko


3- orang yang mempunyai gene APOE ( apolipoprotein E) - lebih berisiko berbanding mereka yang tidak mempunyai gene ini

4- Pesakit diabetes, darah tinggi , kolesterol tinggi --> berisiko mendapat strok dan dementia

5- Orang yang kurang berpelajaran & tidak berkerja

6- Pernah mengalami kecederaan otak

7- Mengalami kesukaran tidur atau tidur tak tentu masa

Rawatan yang diberikan oleh doktor?

Biasanya doktor akan bagi ubat untuk mengurangkan simptom. Atau ada setengah keadaan, doktor bagi ubat tidur

Apa terjadi kepada otak pesakit Alzheimer's?
Saiz otak tersebut bukan saja mengecut malah, dipenuhi dengan gumpalan protein yang luar biasa yang dipanggil plak amiloid dan serat yang berbelit-belit (neuro fibrillary).

Amiloid protein yang membentuk sel-sel plak protein, dipercayai menyebabkan perubahan kimia otak. Kemusnahan sel-sel saraf ini menyebabkan neurotransmitter yang berfungsi menyampaikan mesej dari satu neuron pada neuron lain terjejas.

Bagaimana Resveraterol membantu pesakit Alzheimer's?
Kajian yang dilakukan oleh pakar pada tahun 2015 mendapati dengan memberikan Resveraterol dalam dos yang tinggi kepada pesakit Alzheimer's tahap kemererosotan fungsi otak semakin berkurangan dan ada yang terus berhenti.

Pesakit diberikan Resveraterol yang bersamaan dengan 1000 botol wine setiap hari.

Maknanya, keadaan pesakit Alzheimer's tidak jadi makin kronik!

Didapati bahawa kadar protein beta amiloid40 kekal pada tahap yang sama dan tidak berkurangan sepertimana terjadi kepada pesakit lain.

Resveraterol mengurangkan keradangan di Otak

Otak pesakit Alzheimer's biasanya mengalami kerosakan disebabkan oleh keradangan .

Keradangan terjadi disebabkan oleh protein yang tergumpal di dalam otak.



Antara hasil kajian yang masih perlukan kepastian

1. Kajian juga mendapati kadar respons imuniti menjadi lebih baik. Protein neurotoxic makin berkurangan.

2. Resveraterol mengurangkan pembengkakan otak yang disebabkan oleh keradangan.


Secara ringkasnya, Vivix yang mengandungi resveratrol merupakan suplimen yang sesuai dalam mencegah penyakit Alzheimer dan juga mengurangkan kesan akibat Alzheimer itu sendiri.


Testimoni dari Mr. Bill ini menunjukkan keadaan ibunya yang ada penyakit Alzheimer semakin baik selepas mengamalkan Vivix. Daripada ibunya tak boleh mengingat keluarga dan kawan-kawan serta tak boleh menguruskan diri. Sampailah ibunya boleh kenal keluarga dan dapat menikmati hidup dengan lebih gembira.

Sedih kan bila ada ahli keluarga kita yang mengalami Alzheimer ni. Saya sarankan ikhtiar lah dengan Vivix sebab Vivix membantu memperbaiki sel yang rosak dan membantu meningkatkan kesihatan.

Boleh hubungi saya di talian 013-6014583 untuk info lanjut.

PELUANG BISNES ONLINE UNTUK LEPASAN SPM

Keputusan SPM 2016 baru je diumumkan hari Khamis lepas. Ramai yang dapat keputusan yang cemerlang. Ada juga yang dapat keputusan cukup makan. Walau apa pun keputusan yang adik-adik dapat, bersyukurlah. Kalau tak dapat keputusan yang baik, jangan putus asa. Hidup masih panjang lagi, Insya Allah..

Di sini Kak Z nak share satu peluang berbisnes untuk semua lepasan SPM. Bisnes Shaklee merupakan bisnes yang paling sesuai untuk adik-adik lepasa SPM ceburi. Kenapa Kak Z kata macam ni? Okay, mari kak Z listkan kenapa ye...

  • Modal permulaan yang rendah iaitu bawah RM80
  • Tak perlu beli dan simpan stok
  • Urusan jual beli boleh dibuat secara atas talian (online) sahaja
  • Produk dengan pasaran yang luas
  • Tak perlu keluar sampai lewat malam hanya untuk bertemu pelanggan
  • Tidak berkonsepkan head hunting seperti MLM haram jadah
  • Syarikat/Jenama yang kukuh bertapak di Malaysia dan dipercayai
  • Adik-adik akan diberi tunjuk ajar dan panduan yang betul
Adik-adik mestilah ada yang sedang mengumpul duit untuk sambung belajar kan? Jadi inilah peluangnya adik-adik jalankan perniagaan secara online. Nanti masa belajar di universiti atau kolej, adik-adik tetap boleh teruskan perniagaan adik ni. 

Pendapatan? Adik-adik boleh dapat seberapa banyak yang adik boleh tau. Bestnya bisnes ni, boleh dapat untung runcit dan juga bonus 15hb setiap bulan. Jumlah pendapatan 100% bergantung kepada usaha adik-adik tau.

Selain dapat menjana pendapatan semasa belajar, adik-adik juga boleh membeli produk kesihatan yang tinggi kualitinya dengan harga ahli. Adik-adik jangan ingat orang muda tak boleh makan suplimen tau. Sekarang orang-orang muda lah yang patut mulakan amalan pemakanan sihat disamping mengamalkan suplimen kesihatan yang berkualiti dan dipercayai.

Takut kak Z menipu? Ishhh... jangan fikir macam tu. Kak Z nak tolong je. Yang pasti kak Z takkan suruh adik-adik buat pinjaman bank untuk beli pangkat ye. Itu bukan cara Kak Z. 

Kalau nak tahu lebih lanjut, whatsapp kak Z.. Kalau adik-adik sedia untuk belajar dan tak cepat berputus asa, adik-adiklah calon yang sesuai untuk menjadi protege kak Z. 

Whatsapp sekarang tau; 0136014583 (Kak Z)

Monday, March 13, 2017

PRODUK KECANTIKAN UNTUK BAKAL PENGANTIN

Hujung tahun ni mesti ramai yang dah plan untuk mendirikan rumah tangga kan? Ada yang mencari suplimen untuk kesihatan dalaman? Untuk kulit cantik berseri? Yang bakal pengantin lelaki pun mesti nak cari suplimen untuk tenaga berlebihan kan? Almaklum.. nak cari duit lebih menjelang perkahwinan. Sama juga la dengan pengatin perempuan..

Jadi, suplimen apa yang sesuai untuk menepati semua yang diperlukan di atas? Bagi kak Z, VIVIX lah suplimen terbaik. Untuk kecantikan dan kesihatan luaran dan dalaman. Harga RM475 tapi memang berbaloi dengan harga.


Ini kak Z kongsikan testimoni daripada seorang bakal pengantin. Katanya,
-badan rasa bertenaga
-kulit makin cantik, berseri dan lembap
-parut semakin pudar
-mengurangkan jerawat
-mengawal berat badan
-memulihkan luka-luka dan ekzema
-tiada masalah keguguran rambut

All in one kan? So, apa lagi? Jom cuba Vivix.. Memamng berbaloi. buku suplimen biasa-biasa tau..

ZURA
0136014583

Wednesday, March 8, 2017

PELUANG MENJANA PENDAPATAN SEHINGGA 6 ANGKA

Assalamua'laikum semua..

Nama saya Azura. Saya berumur 33 tahun, seorang guru Matematik di sebuah sekolah menengah di N.Sembilan. Saya mempunyai pengalaman mengajar selama lebih 9 tahun.

Saya mempunyai 4 orang cahaya mata berumur dari 2 tahun sehingga 6 tahun. Setiap pagi saya akan sediakan sarapan dan bekal untuk anak2 ke sekolah dan ke rumah pengasuh.

Saya juga merupakan seorang pengedar sah Shaklee sejak tahun 2013 dan sekarang berada di rank Supervisor dengan pendapatan bulanan 4 angka.

Anda berminat untuk memulakan bisnes Shaklee? Tapi anda tak pasti bagaimana nak bermula? Saya lah orang nya yang akan membantu anda. Saya akan didik anda seperti mana saya mendidik anak-anak murid saya dengan penuh kasih sayang tetapi tegas. Dan pastinya tegas saya bersebab demi sebuah kejayaan yang mereka sendiri akan nikmati.

Jangan meletakkan terlalu banyak alasan. Anda bekerja, saya pun bekerja. Anak ramai, saya pun sama. Insya Allah, pasti kita boleh sama-sama uruskan masa dengan baik.

Jom mula sekarang. Jangan fikir panjang lagi. Jangan bertangguh. Masa tak akan menunggu kita. Mari sertai saya! Kita jana pendapatan sebanyak mana kita nak seiring dengan usaha.

Hubungi saya ZURA di talian 0136014583. Jom berjuang bersama-sama..

Saturday, March 4, 2017

PRODUK TAMBAH TENAGA TERBAIK

Memulakan hari sebelum Subuh, meneruskannya dengan tugas harian, ditambah lagi kewajipan mengurus rumah tangga dan anak-anak. Pastinya cepat letih dan penat kan?

Sama lah kita. Walaupun bekerja, masih juga perlu mengurus anak2. Kalau yang suri rumah tu, mesti lagi penat kan? Kita memang salute lah dengan surirumah yang boleh mengurus rumah dan anak2 24 jam.. terbaikkkk...

Tak boleh nak elakkan benda2 macam ni. Tapi kita semua boleh usaha untuk tambahlan tenaga. Macam kita, kita pilih produk tambah tenaga by Shaklee lah..

Cinch Tea, B Complex & Vivix memang pilihan utama kita untuk menambahkan tenaga. Cinch Tea tu kalau minum secawan panas2, memang meresap ke jiwa rasanya. Tak perlu gula pun. Rasanya dah tersendiri rasanya. Cepat je boost energy dan kurangkan rasa mengantuk.

Semua tau B Complex merupakan anti stress. Sebenarnya B Complex membantu membekalkan tenaga juga tau. B Complex ni memang kita galakkan semua isteri dan ibu untuk consume. Lagipun, B tu kan Beauty. Of course B Complex membantu mencantikkan kulit bila takde rasa stress.

Vivix tu suplimen terbaik untuk menambahkan tenaga. Bahan-bahan bermutu tinggi yang terkandung dalam Vivix sememangnya diakui membekalkan lebih tenaga dalam kehidupan seharian.

Bagi kita, memang perlu kita sentiasa bertenaga supaya dapat menghadapi hari-hari dengan tenang. Lagi satu, bila tiba tahap penat sangat, please cari masa untuk berehat. Kita kan manusia biasa. Memang perlukam rehat. Jangan lawan hukum Tuhan.

Okaylah, setakat ni dulu. Kalau ada ibu2 atau isteri2 yang nak cari produk tambah tenaga macam di atas tu, boleh hubungi saya di talian 0136014583 ye..

Selamat berhujung minggu sayang-sayang semua..