Friday, April 7, 2017

TIPS BERSIHKAN KESAN KOTORAN PADA TUBUH BADAN ANAK

Bersihkan kesan kotoran dari tubuh badan anak? Sebenarnya kali ni, kak Z nak bercerita tentang cara menghilangkan kesan kotoran pada tubuh badan anak. Kotoran apa? Suspen je.. kotoran yang dimaksudkan ialah kesan contengan. Contengan?? Ye.. anak kak Z sendiri pernah menconteng muka dengan permanent marker. Conteng tangan dengan lipstick pun baru je berlaku ni.. hahaha...

 Yg ni memang rare.. budak 3 tahun.. innocent..  terperanjat betul kak Z bila dia conteng muka dengan marker.. permanent lagi.. siap berjaya conteng sikit muka bapaknya yang tengah tidur 😂😂


Yang si gegirl ni pulak, 1 tahun 7 bulan.. berjaya bukak lip matte kak Z dan selamba je calit-calit kat tangan dia... alahai anak.. 😂😂

Masa mula-mula kejadian anak kak Z conteng muka dengan permanent marker tu, gelabah juga kak Z. Pikir macam mana nak hilangkan kesan tu tanpa menyakitkan dia. Google pun tak dapat jawapan yang meyakinkan. 

So kak Z cuba jaya guna GENTLE ACTION MAKEUP REMOVER Nutriwhite. Buat macam skrub tu. Sapu pada kulit yang kering dan sental lembut2 je kat muka anak.

Tak sangka jugak bila make up remover ni berjaya menghilangkan kesan permanent marker. Takde kesan yang menyakitkan pula tu. Sesuai untuk kulit yang lembut macam anak-anak.

Jadi bila malam ni kejadian lebih kurang sama berulang, kak Z pun guna la juga Makeup Remover ni. Lagi lah senang sebab kesan lipstick kan.

Picit makeup remover ni kat bahagian yang diconteng tu, pastu gosok atau sental lembut-lbut je.

Tekstur GA Makeup Remover ni halus je. Bukan macam skrub biasa tu walaupun kita boleh gunakannya sebagai skrub. Dah hilang kesan contengan tu, bilas je dengan air suam dan lap dengan tuala bersih..

Tengoklah hasilnya;



Dah hilang kesan contengan tadi. Legaaaaa... 

Kaum ibu wajib ada make up remover tau. Senang bila tiba-tiba ada kes kecemasan macam ni... hihihi... Pilihlah Gentle Action Makeup Remover ni. Selamat untuk kanak-kanak. Untuk mak-mak lagi lah bagus. Seminggu sekali skrub muka pakai ni memang bagus. Untuk mak-mak yang memang jenis rajin bermakeup pun digalakkan menggunakannya. 

Pastikan Nutriwhite, baru beli. Beli daripada siapa? Daripada kak Z lah.  😚😚😚

ZURA
0136014583

Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers