Saturday, December 24, 2016

ADAKAH ANDA PASTI APA YANG ANDA MAKAN?

" Tak payah nak makan suplimen sangat lah weh.. makan je sayur2 dan buah2 tu.. dah cukup dah"

Ehh ye ke? Betul ke? Awak pasti ke? Benar-benar pasti?

Tahukah anda yang sayur dan buah-buahan kita sekarang tak sama macam tahun 50an 60an? Kenapa?

Sayur dan buah yang kita beli. Adakah tanah tempat ditanam tu subur dan penuh nutrien? Berapa banyak bahan kimia yang disembur pada tanaman tu bagi ia kelihatan segar mengelakkan dimakan ulat?Berapa lama dipetik dan disimpan dalam peti dingin untuk mengekalkan rupanya? Berapa banyak pulak zat yang dah hilang dalam masa proses penyimpanan sekian sekian tu?

Jadi, adakah anda pasti sayur dan buah yang dimakan dah cukup nutrisi untuk badan? Fikirkan semula.

Melainkan anda sendiri yang tanam, tanpa bahan kimia, dipetik sendiri dan terus makan. Pendek kata, yang organik punya. Ori maaa... Itu baru lah betul2 berkhasiat, kan..

 zaman kita sekarang ni vitamin tu dah jadi keperluan

Kenapa orang takut sangat nak makan suplimen?
Takut ada side effect? Takut rosakkan buah pinggang? Takut tak halal? Takut memudaratkan di masa depan?

Sebab tu lah penting sangat2 untuk kita kenalpasti produk suplimen yang kita makan. Bukan sebab dutanya artis popular ye.

Pastikan sumbernya. Ada sijil sah JAKIM, kelulusan KKM dan dibuat daripada bahan yang tidak diragui. Lebih baik sekiranya produk kesihatan tu ada kajian saintifik untuk menyokong keberkesanannya. Setiap produk Shaklee memang ada landmark study atau kajian saintifik tau.

Produk Shaklee ada kesemuanya yang disebut tadi. Diingatkan ye bahawa produk Shaklee bukannya digunakan untuk merawat penyakit.

Suplimen Shaklee adalah makanan tambahan iaitu sesuatu yang membekalkan nutrien kepada tubuh yang mana jika tidak mengambilnya, tubuh tidak mencapai kuantiti yang mencukupi.

Suplemen secara amnya adalah vitamin, mineral, serat, asid lemak dan asid amino juga beberapa bahan yang lain.

Saya pilih Shaklee sebagai suplimen untuk kesihatan saya. Awak macam mana?

ZURA
0136014583
FB : MY Super Health
IG : vita_zura
Share:

Friday, December 9, 2016

LECITHIN AGEN KURUS DAN AGEN CANTIK?



LECITHIN bukan sahaja agen pembakar kemak malahan boleh mencantikkan otot dan kulit.

Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa.

Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

Nak kurus? Nak kulit cantik? Meh lah cuba Lecithin Shaklee.. pasti tak menyesal..

Zura
0136014583
Share:

Wednesday, December 7, 2016

SET KURUS SHAKLEE TAK BERKESAN

FAKTA : SET KURUS SHAKLEE MEMANG TAK BERKESAN..



Haaa... tak berkesan ke? Halamakkk 😲😲😲..

Kalau korang nak tau, Set Kurus SHAKLEE memang takkan BERKESAN kalau korang tak buat semua kat bawah ni tau...

1) Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari

2) Amalkan pemakanan yang seimbang dengan mengurangkan makanan yang berlemak dan berkalori tinggi.

3) Kerap bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu

4) Mengabaikan pengambilan sarapan

5) Selalu skip waktu makan dengan harapan boleh kurus dengan cepat

Buat tak semua yang kat atas ni? Kalau korang tak buat semua kat atas ni, jangan la claim set kurus ni tak berkesan pulak tau... 😆😆

Nak cuba SET KURUS SHAKLEE? Hubungi saya ye..

Zura
0136014583
Share:

ADA APA DENGAN BONUS SHAKLEE?


Dapat je bonus cekli tengah bulan, 10% memang dah spare siap2 untuk mak dan abah. Gaji hakiki setiap bulan pun ada bahagian untuk mak abah supaya dapat keberkatan. Jangan berkira dengan ibu ayah kita tau..

Bonus selebihnya tu boleh lah buat belanja anak2.. bawak jalan2, beli baju raya pun guna bonus cekli je. Kalau COD barang, lepas tu je bawak dorang pergi kedai beli la apa2 yang sesuai guna duit hasil untung runcit hari tu. Dapat air kotak pun dorang dah suka dah.

Gembirakan hati anak, anak lebih mudah nak dikawal. Gembirakan hati orang, insya Allah, Allah akan tenangkan hati kita.

Sesekali beli jugak sesuatu untuk diri sendiri sebagai reward sebab dah kerja keras.. cewaahhh...

Nak ada income lebih, kena la keje lebih kan? Takkan nak income sekadar boleh beli pampers susu anak je? Takkan nak pikir anak sendiri je? Orang lain yang lebih susah? Takkan kita tak nak tolong? So harussss la ada income lebih supaya dapat tolong lebih ramai orang.

Nak cari side income? Meh join #myempire .. kita bina empayar bersama2... jom jom...

Zura
0136014583


Share:

Thursday, December 1, 2016

DETOKS.. PERLU ATAU TIDAK?

Detoks atau detoksifikasi adalah suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama.

Perlu tak kita detoks badan kita? Of course.. Tanda2 kita perlu detoks tengok kat gambar. Rasa-rasanya memang banyak toksin dalam badan kita kan?



Banyak faedahnya tau bila kita detoks badan kita. Antaranya dapat menurunkan berat badan, mencantikkan kulit, menjadikan pemikiran lebih fokus, menjadikan tubuh lebih sihat. Pendek kata, detoks mampu menjadikan kehidupan kita lebih baik, insya Allah.

Nak tips2 detoks dari #shaklee, boleh PM saya atau whatsapp je 0136014583. Saya bantu anda!
Share:

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers