Wednesday, May 29, 2013

Tips Cepat dan Mudah Hamil

Setiap pasangan suami isteri mesti nakkan zuriat untuk meneruskan keturunan kan? Ada yang dah lama kahwin tapi masih belum ada rezeki anak lagi.. Takpe la, semua tu kerja Allah s.w.t.. Tapi sebagai hamba Allah, kita diingatkan untuk sentiasa berusaha. Ni ada beberapa tips untuk cepat dan mudah hamil. Check it out..

  • JANGAN sesekali dan elakkan merokok. - mungkin jarang wanita merokok tapi bukan suatu yang janggal kalau lelaki merokok.  Menurut kajian sains, saintis telah mendapati kandungan rokok serta asap rokok boleh membunuh sel-sel sprema.  inilah puncanya anda sukar hamil sebagai isteri. So, ini lah masanya untuk cik abang berhenti merokok.. :")
  • Kurangkan stress dan tekanan perasaan - Pada zaman yang semakin maju ni, tekanan memang selalu berlaku lebih - lebih lagi kepada wanita bekerja. Amat penting agar wanita seperti kita menjalani hidup yang bebas dari tekanan. Oleh itu, para wanita sekalian, cubalah tenangkan diri dalam sebarang keadaan dan banyakkan mengingat Allah. 
  • Dapatkan berat badan yang seimbang. Jangan sampai overweight atau tak cukup weight pulak. Bagi wanita yang terlampau kurus, adakalanya hormon tidak cukup dirembeskan dan tubuh badan tidak bersedia untuk berbadan dua.  Lebih baik lagi kalau berat badan berada dalam paras sederhana.

  • Ketahui dengan jelas kitaran haid anda. Sebagai seorang wanita yang ingin hamil, penting untuk kita faham dan tahu hari - hari subur kita. Dengan itu anda boleh tingkatkan kebarangkalian untuk hamil dengan meningkatkan kekerapan hubungan suami isteri pada hari - hari subur anda.  Adalah lebih baik anda mencatat hari dalam kitaran haid anda beberapa bulan supaya dapat meramal hari subur pada bulan seterusnya.
    Untuk konsultasi tentang produk kesuburan Shaklee Set Kesuburan utk Wanita, dapatkan secara percuma dari saya SID anda, (Zura 019-6241209). 
    FB Page : MY Super Health
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati