Wednesday, November 20, 2013

Sedapnya coklat!!

Sedapnya coklat! Yummyyy!

Coklat menjadi snek kegemaran segenap lapisan masyarakat di seluruh dunia. Pun begitu, pernahkan anda terfikir tentang khasiat yang terkandung dalam coklat?
  • Coklat mengandungi theobromine dan kafein yang membantu membekalkan tenaga. Dikatakan 15 gram coklat mampu menyimpan tenaga bersamaan dengan berjalan kaki sejauh tiga kilometer.
  • Kandungan anti pengoksidaan dalam coklat dikatakan tiga kali lebih tinggi daripada teh hijau. Malah, coklat juga kaya dengan vitamin A, B1, C, D, E serta zat pemakanan seperti zat besi, kalium dan kalsium.
  • Makan coklat dikatakan dapat mengurangkan kesakitan semasa datang haid. Malah menikmati sekeping coklat juga boleh menyebabkan seseorang itu berasa lebih tenang dan gembira.
  • Bagi yang sedang berdiet, coklat hitam adalah snek yang sesuai untuk kamu kerana tidak mengandungi lemak tepu, kurang gula serta mempunyai jumlah kalori yang rendah.
  • Khasiat sekeping coklat hitam standing dengan empat cawan teh hijau atau enam biji epal yang mana sangat sesuai bagi kamu yang sedang berusaha mengurangkan berat badan.

Telah dibuktikan bahawa tiada makanan tertentu yang boleh menggemukkan atau sebaliknya. Peningkatan berat badan adalah bergantung kepada jumlah yang dimakan.

Bagaimanapun, jika tidak dikawal boleh mengundang kepada peningkatan berat badan terutama kepada penggemar coklat susu dan putih yang mengandungi gula tinggi berbanding coklat hitam. Jadi, makan lah coklat secara berpada-pada ye.. 

Superummi Zura,
SID 930120
FB : MY Super Health

0196241209
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati