Saturday, December 24, 2016

ADAKAH ANDA PASTI APA YANG ANDA MAKAN?

" Tak payah nak makan suplimen sangat lah weh.. makan je sayur2 dan buah2 tu.. dah cukup dah"

Ehh ye ke? Betul ke? Awak pasti ke? Benar-benar pasti?

Tahukah anda yang sayur dan buah-buahan kita sekarang tak sama macam tahun 50an 60an? Kenapa?

Sayur dan buah yang kita beli. Adakah tanah tempat ditanam tu subur dan penuh nutrien? Berapa banyak bahan kimia yang disembur pada tanaman tu bagi ia kelihatan segar mengelakkan dimakan ulat?Berapa lama dipetik dan disimpan dalam peti dingin untuk mengekalkan rupanya? Berapa banyak pulak zat yang dah hilang dalam masa proses penyimpanan sekian sekian tu?

Jadi, adakah anda pasti sayur dan buah yang dimakan dah cukup nutrisi untuk badan? Fikirkan semula.

Melainkan anda sendiri yang tanam, tanpa bahan kimia, dipetik sendiri dan terus makan. Pendek kata, yang organik punya. Ori maaa... Itu baru lah betul2 berkhasiat, kan..

 zaman kita sekarang ni vitamin tu dah jadi keperluan

Kenapa orang takut sangat nak makan suplimen?
Takut ada side effect? Takut rosakkan buah pinggang? Takut tak halal? Takut memudaratkan di masa depan?

Sebab tu lah penting sangat2 untuk kita kenalpasti produk suplimen yang kita makan. Bukan sebab dutanya artis popular ye.

Pastikan sumbernya. Ada sijil sah JAKIM, kelulusan KKM dan dibuat daripada bahan yang tidak diragui. Lebih baik sekiranya produk kesihatan tu ada kajian saintifik untuk menyokong keberkesanannya. Setiap produk Shaklee memang ada landmark study atau kajian saintifik tau.

Produk Shaklee ada kesemuanya yang disebut tadi. Diingatkan ye bahawa produk Shaklee bukannya digunakan untuk merawat penyakit.

Suplimen Shaklee adalah makanan tambahan iaitu sesuatu yang membekalkan nutrien kepada tubuh yang mana jika tidak mengambilnya, tubuh tidak mencapai kuantiti yang mencukupi.

Suplemen secara amnya adalah vitamin, mineral, serat, asid lemak dan asid amino juga beberapa bahan yang lain.

Saya pilih Shaklee sebagai suplimen untuk kesihatan saya. Awak macam mana?

ZURA
0136014583
FB : MY Super Health
IG : vita_zura
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers