Tuesday, January 3, 2017

KAITAN VIVIX DENGAN TELOMERE? APA ITU TELOMERE?

TELOMERE. Apa tu? Cerita telenovela ke?

Sebenarnya, telomere adalah 'pelindung' yang berada di hujung kromosom kita. Telomere mempunyai tugas yang sangat penting iaitu melindungi DNA dari rosak.

Kromosom pula adalah struktur di dalam sel berupa deretan panjang molekul yang terdiri daripada molekul DNA dan pelbagai protein berkaitan info genetik suatu organisma.

Telomere terdapat dalam kromosom badan kita. Waktu lahir, telomere ini panjang. Tetapi semakin memendek seiring dengan pertambahan usia.



Apabila semakin pendek, sel-sel dalam badan tidak boleh menjalankan fungsi dengan sempurna sampai lah sel itu mati atau musnah.

Bila sel mati, banyak lah masalah kesihatan yang dihadapi seperti serangan jantung, kanser, diabetes, penuaan dan penyakit lain.



Landmark study yang dijalankan oleh Shaklee menunjukkan bahawa pengambilan suplimen yang konsisten seperti VIVIX dapat mengurangkan kadar pemendekan telomere sebanyak 40%.

Sebab itu vivix disarankan kepada semua peringkat umur bermula dari remaja sehingga warga emas. Vivix sangat bagus untuk membantu merencatkan sel-sel tidak baik dalam badan disamping membantu melambatkan penuaan.



Sepanjang Januari ni, Shaklee menawarkan promosi hebat untuk VIVIX. Hubungi saya sekarang untuk info lanjut.

Zura
0136014583
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati