Sunday, July 7, 2013

Petua hilangkan jerawat

Siapa suka jerawat, angkat tangan!! Memang tak la kan… Meh sini saya nak share beberapa petua lama cara untuk menghilangkan jerawat.

-Campurkan bedak sejuk dan asam jawa. Berselawat 3 kali dan sapu di muka dan tempat jerawat. Insha Allah, jerawat akan beransur hilang.


-Belah dan lumurkan buah tomato ke seluruh muka sekurang – kurangnya satu jam dan kemudian bilas dengan air suam. Amalkan juga makan tomato.. :)
-Ambil kulit kayu manis dan asahkan pada batu lesung dan campur dengan madu. Guna sebagai masker pada muka sebelum tidur dan bilas keesokan harinya. Tapia was, masker ni sedikit panas & bau rempahnya kuat..
-Sebelum tidur letakkan ubat gigi pada jerawat. Biar semalaman dan bilas dengan air suam keesokan paginya.
-Ambil putih telur dan jadikan masker muka selama 15 minit. Kemudian cuci dengan air suam. Putih telur boleh buang blackhead & whitehead jugak. Rendam tisu dengan putih telur then tepek pada hidung. Tapi putih telur ni bau hanyir skit la..
-Ambil segenggam pucuk jambu batu dan gulung pada tangan. Gosok pada muka dan biar sampai kering di muka. Bilas dengan air suam.
-Air  basuhan beras pun boleh juga menghilangkan jerawat. Selawat ke atas nabi 3 kali dan basuh muka dengan air basuhan beras tu. Biar kering sendiri dan bilas dengan air suam.

Untuk muka, nak kata kulit saya ni cantik sangat tak la.. hehehe.. Apa pun,kena jaga jugak.. Saya cuma cuci dengan krim pencuci waktu pagi dan petang.. Sesekali tepek masker ESP+yogurt+Vita E dari Shaklee… Ada juga Set Vitamin untuk Kecantikan Muka dari Shaklee tapi saya cuma amalkannya sebagai masker sebab tengah pregnant kecuali ESP tu la yang boleh diminum..


Anda nak tau lebih lanjut tentang vitamin kulit cantik Shaklee? Jangan malu, jgn segan.. Hubungi saya sekarang…


Untuk konsultasi, pertanyaan atau pesanan,
Shaklee Independent Distributor,
AZURA
FB Page : MY Super Health

Sms/call/whatsapp/line : 019-6241209
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati