Saturday, March 25, 2017

PIL ANTI STRESS UNTUK IBU BEKERJA

Kehidupan sebagai seorang ibu memang indah kan? Tapi ada masanya ibu-ibu jadi terlalu penat sehingga boleh mengakibatkan rasa stress yang teramat. Lebih-lebih lagi bila mengurus anak sendirian lantaran suami yang sibuk bekerja mencari rezeki.
Entry ini bukan lah semata-mata untuk ibu bekerja di luar rumah tetapi juga yang mengurus keluarga di rumah atau pun suri rumah. Suri rumah lagi lah banyak tekanan yang perlu dihadapi. Nak kemas rumah, nak uruskan anak2 24 jam, nak masak dan semua kerja rumah perlu diuruskan. Mana lah tak stress kan? Tiggal saja cara nak menguruskan tekanan tu je. 

Bekerja atau tidak, setiap ibu ada stress tersendiri. Sama la macam kak Z. Kadang-kadang kak Z rasa penat dan tertekan juga. Masalah tempat kerja, masalah bisnes, masalah keluarga. Macam mana kak Z nak handle?

Kak Z ambil pil anti stress tau.. ehhh bukan pil bukan-bukan dan terlarang tau... hihihi.. kak Z ambil suplimen Shaklee iaitu B Complex.. kenapa anti stress?

Vitamin yang paling penting untuk menangani masalah stress dan kemurungan adalah vitamin B. 
Vitamin B kompleks amat penting untuk me­mori, terutama tatkala anda sedang berhadapan dengan stres. Apabila anda mengalami tekanan fizikal atau mental, tubuh akan kekurangan vita­min B. Kekurangan ini menghalang tubuh menghasilkan asetilkolin, bahan kimia yang terlibat dengan memori, menghalang otak daripada berfungsi. 

Vitamin B juga berperanan me­ngangkut oksigen ke otak dan memusnahkan radikal bebas yang membantu meningkatkan daya ingatan dan menajamkan pancain­dera.


Penting kan Vitamin B ni dalam hidup kota terutama sekali untuk kaum ibu. Sebab tu kak Z kata B Complex ni pil anti stress.. Dapatkannya daripada kak Z ye di talian 0136014583.. jangan biarkan hidup anda dibelenggu dengan stress..

Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers