Monday, October 21, 2013

Kenapa perlu ambil suplemen?

Suplemen? Perlu ke ambil? Hm.. bergantung lah kepada diri masing-masing. Tak semestinya yang makan suplemen takkan sakit dan yang tak ambil suplemen mesti sakit.. Yang penting, amalkan gaya hidup yang sihat. Di sini saya nak kongsikan sikit kenapa perlu ambil suplemen..cemaran
  1. Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan(jerebu, pencemaran, banjir dll)
  2. Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya nutrien hanya boleh didapati dari pemakanan.
  3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia lain.(Tahu tak ada sesetengah buah-buahan di pasaran disalut dengan lilin supaya kekal cantik kulitnya?)
  4. Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.(Yang tak merokok pun dapat jugak kan bahaya tu kalau dekat2 dgn si perokok?)"
  5. Rutin pemakanan kebanyakan rakyat Malaysia yang tidak hiraukan diet yang seimbang.
  6. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan.
  7. Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera dan sebagainya. 
Adakah anda rasa anda perlukan suplemen untuk diri sendiri dan keluarga? hanya anda sendiri yang boleh menjawabnya.. Peace No War! :-)

Hubungi saya untuk info/soalan/pesanan.
Superummi Zura
SID. 930120
FB : My Super Health
sms/whatsapp : 0196241209
email : mysuperhealth@yahoo.com.my
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati