Wednesday, October 9, 2013

9 Rahsia Badan Langsing



Memiliki tubuh badan yang langsing pasti menjadi impian wanita, bukan? Okay, mari kita share skit rahsia langsing yang boleh kita praktikkan.

  • UKUR BERKALA
Sebelum melakukan sebarang aktiviti melangsingkan badan, pastikan anda ukur dulu badan ; ukuran berat, lilitan pinggang, pinggul dan lengan. Dengan itu, baru anda tahu sama ada aktiviti tu berkesan atau tidak.
  • SUSUN POLA PEMAKANAN
Makanan memainkan peranan penting untuk langsing. Maka, ubahlah pola pemakanan anda dengan mengurangkan makanan berlemak, manis dan berkarbohidrat dan menggantikannya dengan makanan yang lebih sihat seperti yogurt rendah lemak atau jus buah-buahan.
  • KELUAR DAN MASUK PERLU SEIMBANG
Untuk mendapatkan berat badan yang ideal, tak bermaksud anda tak boleh menikmati makanan lazat. Prindip paling penting ialah, ‘kadar pengeluaran’ mesti seimbang dengan ‘kadar kemasukan’, bermaksud jika anda makan banyak, maka aktiviti yang perlu dilakukan juga mesti banyak supaya semua kalori yang masuk dapat dibakar dan dikeluarkan dari badan.
  • BERSENAM
Tak perlu melakukan senaman yang berat, cukup sekadar teratur dan selamat. Bermain dengan anak-anak pun boleh dikira sebagai senaman, di samping dapat meluangkan masa bersama mereka.
  • KAWAL NAFSU
Perasaan kenyang dan lapar dikawal oleh fikiran anda sendiri. Jika berfikir sudah kenyang, maka memang anda berasa sedemikian , begitu juga sebaliknya. Jadi penting untuk anda mengawal nafsu makan supaya fikiran dan kehendak bergerak seiringan.
  • THE HIJAU SETIAP HARI
The hijau dikatakan dapat mengekalkan berat badan dan meningkatkan metabolisme serta membantu membakar lemak dalam tubuh dengan lebih mudah.
  • AIR KOSONG
Ketika dalam usaha menurunkan berat badan, tentunya anda berhadapan dengan situasi tergoda dengan makanan lazat kan? Jadi, jangan mengalah. Minum air kosong dengan banyak supaya makanan tersebut dapat dicerna dengan lebih cepat
  • LAKUKAN BERPASANGAN
Lakukan aktiviti menurunkan berat badan ini bersama pasangan(suami, ibu, bapa, kawan-kawan) yang mempunyai keazaman yang sama seperti anda supaya tidak berhenti separuh jalan. Melakukan aktiviti bersama dapat meningkatkan motivasi anda.
  • KEPENTINGAN SAYUR – SAYURAN
Sayur-sayuran dapat membantu proses penghadaman dan seterunya, membantu tubuh mencerna dengan lebih baik. Oleh itu, jadikan sayur-sayuran sebagai sajian utama anda.

Selain daripada itu, pengambilan produk Shaklee yang sesuai juga berkesan untuk mengurangkan berat badan. Tapi mesti ingat tau, apa pun produk yang anda ambik untuk kuruskan badan, ianya tidak akan berjaya tanpa amalan pemakanan yang betul dan gaya hidup yang sihat.


Jika anda inginkan konsultasi mengenai set kurus Shaklee, sila hubungi saya ;


Superummi Zura
SID. 930120
FB : My Super Health
sms/whatsapp : 0196241209
email : mysuperhealth@yahoo.com.my
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati