Sunday, February 16, 2014

Tips Atasi Morning Sickness


Rindunya waktu pregnantkan kembar dulu.. Well, yang penting waktu pregnant memang best.. Dan dah rezeki saya, untuk kedua-kedua kandungan, saya mengalami alahan dan mual yang teruk tau.. Sampai admit ward sebab hiperemisis gravidum. Morning sickness yang teruk.. Loya, muntah-muntah sampai apa pun yang masuk dalam perut mesti keluar balik walaupun minum air kosong.

Pregnancy kedua rasanya saya lebih sihat berbanding pregnancy pertama... Mungkin jugak faktor kandungan kembar pada pregnancy pertama.. Sebenarnya morning sickness ni agak sinonim dengan ibu hamil. Ianya berpunca daripada perubahan hormon yang berlaku kepada badan kita.

Jika anda hamil, adalah dinasihatkan supaya anda

  • makan sedikit tetapi kerap
  • jangan abaikan pengambilan air
  • jangan abaikan pengambilan vitamin hamil
  • jauhkan diri dari tempat yang panas atau ramai orang
  • banyakkan berehat
  • tidur secukupnya
  • elakkan makanan pedas, berempah atau lain-lain yang berbau kuat
  • makan biskut kosong (tanpa perisa)
Ibu-ibu juga dicadangkan untuk mengambil vitamin seperti berikut
  • Vitalea
  • Sustained Release Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard
  • B Complex
Istimewanya Set Hamil Shaklee ni boleh diambil sehingga selepas bersalin tau. Cuma tambah vitamin lain untuk proses berpantang je..

Berminat untuk cuba? Hubungi saya sekarang untuk info lanjut.

Hotline :
013-6014583 / 019-6241209

FB Page : MY Super Health
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati