Friday, June 6, 2014

5 SEBAB UNTUK TIDAK SKIP SARAPAN

Adakah anda selalu terburu-buru dan tak sempat mengambil sarapan? Jangan terus skip sarapan tau. Bawa saja sarapan anda ke tempat kerja. Sarapan di dalam kereta sementara menunggu lampu isyarat atau ketika kesesakan lalu lintas juga boleh dilakukan. Sediakan sarapan yang mudah dan praktikal seperti roti bakar, sandwich atau kuih. Tak perlulah makan nasik lemak pulak ketika driving.

Saya sertakan 5 Sebab Kenapa Anda Tidak Patut Skip Sarapan



  • sarapan membantu mempercepatkan proses metabolisme
  • sarapan membantu penyerapan serat
  • membekalkan tenaga untuk tubuh
  • meningkatkan daya tumpuan terhadap kerja yang dilakukan
  • mengelakkan anda mengambil makanan berlebihan apabila terasa sangat lapar
Saya sendiri dapat rasakan perbezaan kalau tak sarapan langsung dengan bersarapan. Kalau tak sarapan, pagi di tempat kerja mesti rasa takde mood, tak bertenaga dan kadang-kadang boleh gastrik.

Disebabkan tugas saya memerlukan saya bergerak awal ke tempat kerja ditambah pula nak mengurus anak-anak di awal pagi, saya memang sarapan dalam kereta ketika memandu. Nak tau tak sarapan? Ha.. biasanya saya akan bawa satu botol ESP ditambah dengan milo dan nestum. Kalau ada kuih atau biskut, saya bawa bersama. Mudah dan praktikal kan?
ESP MILO yang dah selamat dalam perut.. hihihi..

Sarapan dengan ESP memang mengenyangkan. Biasanya kalau pagi dah sarapan dengan ESP, pukul 12 tengah hari baru saya makan tengah hari. Jadi kuranglah keinginan nak makan menu sarapan yang kurang sihat. Turunkan berat badan pun boleh, duit pun boleh jimat.. hehehehe...

Teringin nak bersarapan sambil berdiet dan berjimat dengan ESP? Boleh hubungi 013-6014583 untuk sebarang pesanan dan pertanyaan... Dapatkan konsultasi terhebat daripada saya.. :-) 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati