Monday, June 30, 2014

Resepi Sedap Ramadhan untuk Ibu Menyusu

Alhamdulillah..

Hari ni dah masuk hari kedua Ramadhan 2014.. Cabaran berpuasa kali ni bagi saya adalah menyusukan anak ketika puasa.. Sebelum ni saya ada berikan anda tips berpuasa untuk ibu menyusu dalam entry ini. Hari ni, saya nak kongsi resepi minuman bertenaga untuk ibu menyusu..

Resepi saya ni bertajuk ESPShake Kurma Milk Booster Ramadhan.. Wah gitu kann.. Hehehehe..Senang je resepi ni tau.. Yang penting mesti ada blender..

Okay, bahan - bahannya ialah :

a.) 1 sudu ESP
b.) 1 sudu Mealshakes
c.) Segelas air suam
d.) 7 biji kurma (buang biji)
e.) Ais (optional)

Cara-caranya
1. Masukkan air suam, esp, mealshakes dan kurma dalam blender
2. Kisar sampai halus dan sebati
3. Siap!
4. Kalau nak minum sejuk waktu berbuka, tambah ais


Hasilnya, anda dah dapat segelas minuman yang bertenaga dan meningkatkan susu badan. Kurma kan salah satu makanan sunnah yang menambah tenaga.  Kurma juga adalah salah satu milk booster untuk ibu menyusu..

Minum suam ketika sahur dan sejuk ketika berbuka.. Memang menyegarkan.. Selamat mencuba dan selamat berpuasa semua.. Wassalam..

Dapatkan ESP dan Mealshakes daripada saya sekarang! Pos ke seluruh Malaysia dan Cash On Delivery di seluruh kawasan Kuala Pilah, Bahau dan Seremban.. Hanya SMS atau whatsapp 013-6014583 untuk respon pantas..

SuperUmmi Zura
SMS/Whatsapp : 013-6014583
mysuperhealth@yahoo.com.my

Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati