Thursday, October 9, 2014

NON GMO ESP? APA KEBENDA NON GMO TU?

Non GMO ESP? Mesti kita selalu terdengar atau terbaca tentang non GMO Energizing Soy Protein kan? Apa maksudnya non GMO tu? Haaa.. hari ni saya nak ceritakan sikit tentang non GMO ESP.

Non GMO atau non Genetically Modified Organism di mana soya diproses pada suhu yang rendah. Soya yang menjadi bahan utama dalam ESP tidak dihasilkan secara genetik. Kerana pada umumnya, soya dari jenis genetik adalah murah dan tidak bermutu. Kebanyakkan syarikat menggunakan soya yang dihasilkan secara genetik untuk menjimatkan kos. Menurut seorang saintis Brazil, Dr. Louis J. Pribyl, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan di dalam sel tumbuhan.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.  Setiap 850g (1 canister ESP) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya bermutu tinggi dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39, menjadikan ianya sesuai untuk penghidap diabetes.

Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Apa bezanya ESP dengan soya kotak? Dah tentulah kuliti nya yang sangat jauh berbeza. Produk soya yang menggunakan soya yang diproses secara genetik (GMO) hanya akan memudaratkan kesihatan dalam jangka masa yang panjang. 

SMS/WHATSAPP 013-6014583 untuk info lanjut.
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati