Saturday, October 4, 2014

BERAT BADAN TURUN SEBAB ESP

Boleh turunkan berat badan dengan ESP ke? Boleh la.. apa tak bolehnya kan? 

Minum segelas ESP setiap pagi boleh membantu kita kenyang lebih lama. Jadi tak perlulah ambil sarapan yang berat yang biasanya berminyak dan berlemak. Contoh macam nasi lemak, roti canai dan lain-lain. Kan berminyak dan berlemak tu kan?

ESP juga mempunya indeks glisemik yang rendah. Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. 

Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

ESP juga membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia juga sangat baik untuk kekal bertenaga.

ESP juga membantu membina otot yang pejal daripada bahagian badan yang menggelebeh akibat kehilangan berat badan.

ESP sarapan pilihan saya setiap hari. Lebih kenyang, lebih jimat belanja.. hehehe... Save duit untuk sarapan.. Makan berat pada waktu tengah hari je.. 

Kalau anda berminat untuk ketahui lebih lanjut tentang ESP ni, sila hubungi saya. Konsultasi percuma untuk anda sepanjang masa. Insya Allah..

SMS/WHATSAPP 013-6014583


Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati