Search This Blog

Friday, July 18, 2014

CARA MUDAH BENTUK PERUT SIX PACK

Perut buncit sudah pasti membuatkan sesetengah orang hilang keyakinan diri. Selain kelihatan tak menarik, ia menggambarkan seseorang itu mengamalkan gaya hidup kurang sihat.

Abang-abang di luar sana mesti ada yang berangan memiliki perut kempis dan berotot seperti hero pujaan masing-masing kan?  Bagi menukarkan perut yang buncit kepada six pack bukanlah sesuatu yang boleh dilakukan dengan mudah.

Di sini saya nak share cara mudah yang boleh dilakukan untuk mendapatkan perut yang kempis dan berotot six pack. (SUMBER : .com utusan)

BERSENAM TURUNKAN BERAT BADAN
Sebelum memulakan latihan membina otot, anda perlu menurunkan berat badan terlebih dahulu. Antara senaman yang boleh dilakukan bagi mempercepatkan kadar pembakaran lemak dalam badan ialah dengan melakukan senaman kardio seperti berlari, berbasikal dan berjalan. Namun harus diingat, senaman begini harus dilakukan secara berterusan demi mendapatkan hasil yang memuaskan.

LAKUKAN SENAMAN PERUT
Antara senaman perut yang boleh dilakukan bagi membina otot six pack di kawasan abdomen ialah tekan tubi sit up dan crunches. Jika di rumah anda tidak memiliki peralatan yang sesuai, anda boleh lakukan di mana-mana sahaja tempat yang sesuai.

Kesemua senaman tersebut perlu dilakukan secara teratur. Selain itu, pastikan anda mendapat rehat yang cukup dan menjaga waktu tidur bagi mengembalikan semula tenaga yang telah anda gunakan seharian.

AMALKAN PEMAKANAN SEIMBANG
Pola pemakanan yang teratur merupakan kunci utama untuk membentuk perut six pack. Anda hanya perlu mengurangkan pengambilan kalori, gula, karbohidrat dan lemak. Sebaik-baiknya ambil makanan yang kaya dengan protein seperti ikan, daging putih (ayam), tenusu dan kekacang.

Selain itu, digalakkan minum air putih setiap awal pagi selepas bangun daripada tidur. Menurut kajian, pengambilan air putih sebanyak dua gelas selepas bangun tidur meningkatkan kadar metabolisme tubuh sehingga 24%.

EXTRA : CINCH SHAKE, MEALSHAKES dan ESP Shaklee adalah merupakan sumber protein yang boleh membantu anda membina otot six pack. Berbentuk serbuk yang perlu dibancuh dan diminum, Cinch Shake, Mealshake dan ESP membantu membina otot setelah berat badan turun. Tak lah menggelebeh kulit di bahagian yang dah turun berat tu. Contohnya, perut, peha dan lengan. Otot yang tegap dan pejal akan terhasil dengan pengambilan yang konsisten dan juga senaman yang berterusan.

KLIK SINI UNTUK PESANAN CINCH SHAKE, MEALSHAKES ATAU ESP

Bukan senang nak dapatkan otot six pack. Jadi penting untuk anda memotivasikan diri terlebih dahulu dan dapatkan sokongan daripada rakan-rakan. Kemudian disiplinkan diri dengan mengubah sedikit rutin harian kepada rutin yang lebih sihat. Semoga anda dapat memiliki bentuk badan idaman.

Feel free untuk sms/whatsapp 013-6014583 untuk info lanjut.