Friday, July 18, 2014

7 CARA TINGKATKAN PENGELUARAN SUSU IBU

Kerap kali kedengaran ibu menganggap susunya sedikit dan tak mampu menampung keperluan bayi. Ketahuilah tanggapan ini sekadar mainan psikologi. Saya kongsikan sedikit 7 Cara Tingkatkan Pengeluaran Susu Ibu yang mungkin boleh membantu ibu-ibu cantik di luar sana menangani keadaan ini.

Letakkan bayi berada dekat dengan payu dara.
Jangan beri puting kosong kepada bayi dengan alasan mahu menenangkannya. Hal ini boleh menyebabkan bayi keliru puting dan mereject puting susu ibu.
Galakkan bayi menyusu sekerap mungkin. Lebih kerap anda menyusukan bayi, lebih banyak susu terhasil.
Jangan sesekali hadkan kekerapan menyusukan bayi.
Susukan bayi dengan kedua-dua belah payu dara. Jangan hanya menumpukan sebelah bahagian payu dara sahaja. hal ini penting agar penstabilan susu setara.
Berehat sekerap mungkin dan sentiasa bertenang ketika menyusukan bayi bagi melancarkan aliran susu.
Jangan beranggapan anda terpaksa menyusukan anak atau mempunyai sikap tidak sabar menunggu bayi menghabiskan penyusuannya. Beri masa kepadanya dan diri sendiri kerana anda sama-sama sedang melalui proses pembelajaran tentang penyusuan susu ibu.

Suplimen penyusuan seperti SET MENYUSU SHAKLEE hanya lah sebagai suplimen untuk meningkatkan kesihatan dan semangat ibu. Pengambilan SET MENYUSU SHAKLEE akan berkesan sekiranya ibu mengikut konsep demand-supply. Menyusu sekerap yang boleh datau mengepam secara konsiten. Pengambilan air masak juga perlu dititik beratkan. Jangan bergantung kepada SET MENYUSU semata-mata tanpa usaha lain. Insya Allah, susu ibu akan semakin meriah dan berkualiti.


SILA SMS/WHATSAPP 013-6014583 untuk info lanjut..
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati