Friday, July 18, 2014

CILI PADI.. PEDASSSS TAPI BOLEH BUAT TUBUH LANGSING

Kecil-kecil cili padi. Peribahasa Melayu yang menunujukkan biarpun seseorang itu bertubuh kecil tetapi jiwa dan semangat sangat kuat sehingga tak mampu disaingi oleh orang lain. Haa.. macam saya la ni.. Hihihi..

Okey, cerita pasal cili padi ni. Sebenarnya cili padi boleh langsingkan tubuh tau. Rasanya bagi sebilangan besar orang Negeri Sembilan macam saya ni, memang tak sah kalau tak ada cili padi dalam masakan. Kadang-kadang ada yang buat cili padi ni sebagai ulam. Pedas memang pedas, tapi sedapnya tak terkata.

Cili padi juga boleh membantu menurukan berat badan. Menurut kajian di sebuah universiti Australia, ada kebenaran dalam fakta ini. Menurut penyelidikan ini, setiap yang pedas selelunya menyerap lemak.

Cili padi meningkatkan pengedaran darah. Ia juga mengandungi capsaicin dan capsacutin yang diyakini boleh menurunkan berat badan. Ini adalah kerana pengaruhnya terhadap produksi hormon hasil kelenjar tiroid yang berpengaruh terhadap kelajuan metabolisme. Kajian di universiti Australia membuktikan, kelajuan metabolisme 4 daripada 6 orang meningkat selepas makan satu sidu makanan hasil daripada cili padi.

Jika anda sedang cuba menurunkan berat badan, tambahlah cili padi dalam ramuan masakan anda. Walaupun pedas, tetapi memberi manfaat kepada tubuh badan. Jika anda tidak tahan pedas dan tak sanggup nak makan cili padi tetapi masih ingin kurus, cuba je SET KURUS SHAKLEE..

Yang pastinya SET KURUS SHAKLEE tak pedas.. Hehehe... Dengan SET KURUS SHAKLEE, anda mampu menurunkan berat badan sehingga 2 kg dalam masa sebulan asalkan anda mengambilnya secara konsisten dengan panduan yang betul. SET KURUS SHAKLEE bertindak dengan 3 cara iaitu DETOKS, BAKAR LEMAK dan BINA OTOT.


Dengan SET KURUS SHAKLEE, anda tak perlu berlapar tapi mesti lah kena jaga juga makanan yang diambil. Perlu juga bersenam. Kalau ada produk kurus yang bertaglinekan, TAK PERLU BERLAPAR, TAK PERLU BERSENAM, MAKAN JE TERUS TURUN 10 KG... Haaa... jangan lah nak percaya ye.. Memang confirm produk macam tu membahayakan anda.

SET KURUS SHAKLEE adalah rangkaian produk yang selamat. Anda mampu kurus, cantik dan sihat dengan Shaklee secara sihat, selamat dan semulajadi. Sila sms/whatsapp 013-6014583 untuk info lanjut..

KLIK SINI UNTUK SET KURUS SHAKLEE PILIHAN ANDA
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati