Friday, July 18, 2014

FREEDOM FOR GAZA


Salam sayang semua..

Seminggu dua ni rasa sebak sangat bila scroll newsfeed di Facebook.. Cerita tentang Gaza.. Tengok gambar anak-anak Gaza. Subhanallah, anak-anak yang mati syahid. Sedih rasa hati ini..

Terasa diri juga semakin dekat dengan kematian. Mengenangkan diri sendiri, mak abah, suami, anak-anak dan semua orang di sekeliling, semakin rasa sebak di dada. Allahu Akbar.. Sesungguhnya Allah memberikan banyak sangat petunjuk supaya kita kembali mengingatkan Dia. Saya juga selalu lalai dan leka. 

Melihat juga gambar-gambar anak yang menjadi mangsa keganasan zionis Israel, cukup menginsafkan. Cukup membuatkan kita semakin menghargai anak-anak kita. Berbuka puasa ala kadar pun dah cukup mengenyangkan. Alhamdulillah bersyukurnya masih dikurniakan rezeki untuk makan.

Sebagai Islam, apa yang mampu kita lakukan? Hulurkan sedikit sumbangan yang kita mampu. Tak banyak, sikit pun jadilah. Yang paling mudah untuk kita lakukan adalah BERDOA. Berdoa supaya Allah hancurkan zionis Israel. Berdoa agar Allah sentiasa melindungi rakyat Palestin. Berdoa supaya kita dan keluarga juga dilindungi dari segala musibah.

Jangan lupa berdoa. Doa adalah senjata umat Islam. Tak tergambar macam mana hibanya saya menulis entry ini. Hilang rasa semangat saya. Tapi saya kena kuat, kena bangkit. Saya mesti hulurkan sumbangan untuk mereka. Saya mesti jadi jutawan supaya saya boleh beri sumbangan yang lebih  besar kepada rakyat Palestin dan orang yang memerlukan tak kira dimana. Insya Allah.. Aminnnn...

#prayforGAZA
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati