Friday, March 21, 2014

Bengkung : Rahsia untuk perut cantik dan rata



Perut buncit, menggeleber, lembik dan regangan selepas bersalin. Sakit mata tengok kan? Di sinilah pentingnya penggunaan bengkung tau terutama sekali untuk ibu yang baru bersalin. Tak kisahlah bengkung tradisional ataupun bengkung moden.


Berbengkung dikatakan mampu membantu ;

  1. mengempiskan bahagian perut
  2. mengurangkan berat badan
  3. mengetatkan perut dan otot-otot yang longgar semasa kehamilan
  4. menggalakkan postur yang baik
  5. membantu penyusuan bayi
  6. memecahkan lemak dan selulit
  7. menegangkan kulit yang menggeleber
  8. menghalang perut daripada dimasuki angin semasa berpantang
  9. sebagai sokongan kepada perut selepas bersalin
  10. ia juga mengelak daripada berasa sakit semasa batuk atau bersin
  11. dijadikan korset untuk menguruskan badan dan mengempiskan perut
Banyak faedah rupanya kan berbengkung ni. Sebab tu jangan ambil ringan hal berbengkung ni tau. Ini memang amalan yang saya amalkan setiap kali berpantang. Bertungku memaang selalu miss, tapi aktiviti berbengkung memang wajib untuk saya.. hehehe...

Anda sedang mencari Set Berpantang? Jom berpantang secara moden dengan Set Berpantang Shaklee.. 
Untuk sebarang pertanyaan atau pesana, sila hubungi

Zura
013-6014583
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati