Wednesday, March 5, 2014

Tips elak sembelit



Anda selalu tak alami masalah sembelit? Okey, jom baca tips elak sembelit ni..


JAGA DIET
Banyakkan makan buah-buahan, sayur dan bijirin yang sememangnya kaya dengan kandungan serat.

MINUM AIR MENCUKUPI
Banyakkan minum air iaitu melebihi dua liter sehari. Cara mudah untuk memastikan badan kurang air ialah melalui kepekatan warna air kencing. Jika kuningnya terlalu pekat, maka minumlah lebih banyak air.

UBAH GAYA HIDUP
Mulalah bersenam secara teratur. Senaman mampu meningkatkan tahap metabolisme. Apabila hal ini terjadi, proses peristalsis menjadi pantas lalu memudahkan anda membuang najis.

WUJUDKAN TANDAS SELESA
Pastikan persekitaran tandas adalah bersih, berbau segar, tiada gangguan dan lain-lain yang boleh membantutkan mood anda untuk 'membuang'.

OSTEMATRIX, ALFAFA COMPLEX DAN HERBLAX adalah di antara produk Shaklee yang boleh membantu anda mengatasi masalah sembelit.. Pilihan saya? Ostematrix dan Alfafa Complex kerana sesuai mengikut keperluan saya sebagai ibu menyusu..

Untuk pertanyaan atau pesanan, sila hubungi saya di talian 013-6014583 (sms/whatsapp/we chat)

FB : MY Super Health

Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati