Saturday, March 8, 2014

Dah kenapa kena minum air banyak?

Kepada anda yang ambik supplemen, selalu dinasihatkan untuk banyak minum air kan? Lebih spesifiknya air kosong la dan sekurang-kurangnya 3 liter sehari..  Kenapa lah agaknya ye?

FYI, supplemen Shaklee khasnya membebaskan toksin dalam badan serta membaiki sel-sel rosak. Maka, akan selalu berlaku healing crisis kepada badan. Di sini lah air berperanan untuk meneutralkan badan kita semasa proses pemulihan.

Mengambil supplemen jugak menyebabkan darah akan menjadi pekat. Maka, air juga membantu mengawal kepekatan darah dalam badan serta mengelakkan dehidrasi.

Saya sendiri minum air yang banyak dalam sehari sejak anak dara lagi. Sekarang, disebabkan menyusu badan, so dah terbiasa lah dengan amalan ni.

Mungkin ada yang kata tak biasa minum air banyak2 dan malas nak ke toilet kerap kali. Okay,ni ada sedikit tips untuk anda.

1. buat jadual minum air dalam sehari. mungkin anda boleh limitkan pukul 6 pagi, minum berapa ml..pukul 8 minum berapa ml.. dan buat secara konsisten

2. kalau tak suka rasa air kosong yang agak plain tu, cuba perah atau titis beberapa titik limau ke. tak pun sirap 2 3 titik.. jgn tuang separuh gelas pulak ye.

3. timing waktu anda nak ke toilet. jangan bagi alasan malas minum air sebab malas nak pergi toilet. parah macam tu.

Okay lah, jangan lupa tau minum air  at least 3 liter sehari. bagus untuk kesihatan anda dan awet muda jugak. Kalau tak percaya, cuba lah.. :-)
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati