Friday, September 5, 2014

10 KESILAPAN CUCI MUKA


Pernah terfikir tak cara berkesan merawat wajah? Adakah kita pasti cara kita itu membuahkan hasil yang memuaskan dan bukan merosakkan kulit? Jom lihat 10 kesilapan yang sering kita lakukan tanpa sengaja ketika mencuci muka. Lupakan mitos kecantikan yang hanya akan merugikan kita.

PILIH PRODUK SALAH
Pembersih yang betul menghapuskan kotoran dan tidak terlalu mengeringkan kulit wajah, malah tidak menghilangkan minyak semulajadi kulit. Minyak semulajadi yang hilang akan menyebabkan kulit kusam dan tidak bersinar.

KERAP MEMBASUH
Kurangkan mencuci muka terlalu kerap kerana hanya akan menyebabkan kerengsaan kulit. Jika anda tidak memakai make-up, krim pelindung matahari atau tak banyak berpeluh, cukup sekadar mencuci muka sekali sehari.

SUHU AIR SALAH
Gunakan air suam kerana ia membersih secara mendalam

GEMAR KULIT MENGGELUPAS
Jangan terlalu kerap membuat pengelupasan. Ianya memang bagus untuk membuang sel mati tetapi perlu secara sederhana. Pengelupasan sepatutnya adalah seminggu dua kali. Bukan setiap hari.

TIDAK MEMBILAS SEBERSIHNYA
Bilas dengan teliti. Pastikan bahagian utama seperti dahi, garis rambut dan hidung bersih sempurna.

GUNAKAN BAHAN TOKSIK
Sentiasa pilih produk penjagaan kulit yang tidak mengandungi bahan toksik. Jangan terlalu percayakan produk yang bertindak terlalu cepat.
GOSOK MUKA
Jangan gosok muka kerana boleh menarik keluar kulit dan menjadikannya lebih kasar. Gunakan tuala lembut yang bersih supaya kulit wajah kekal segar.
TUNGGU LEMBABKAN KULIT
Selepas cuci wajah, teruslah sapu pelembab pada kulit untuk hasil maksimum. Jangan tunggu kulit kering kerana akan membuatkan kulit lebih berminyak dan melekit.
MEMBAZIR
Tak semestinya produk mahal sesuai untuk kita. Keserasian itu penting. Jadi, pastikan produk anda selamat dan berkualiti.
TAKUT MINYAK
Pakar kulit mengatakan, produk berasaskan minyak adalah yang terbaik merawat wajah kerana ia mudah menyerap. Ini kerana, minyak mudah larut untuk memusnahkan bakteria dan mengimbangi kulit. Cari produk pembersihan semulajadi, seperti minyak badam, aprikot, zaitun, bunga matahari mahupun benih anggur.

Saya memilih NUTRIWHITE - GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER sebagai pencuci muka saya. Kalau u ols nak tau, saya mula guna pencuci muka Nutriwhite ni sejak Februari 2014 sehingga sekarang. Masih tube pencuci muka yang sama dan belum ada tanda-tanda nak habis. Boleh tahan sampai setahun kalau macam ni. Apa taknya, isi kandungannya 150ml, dan kita guna pun sikit je di hujung jari tapi berbuih banyak.

Istimewanya Nutriwhite Cleanser;
Membersihkan dan menyegarkan kulit
Rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan kulit
Alga hijau menyahtoksin dam melembapkan
Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen
Lembut dan menyegarkan

Secara peribadi, saya dapat rasakan perubahan yangsangat ketara selepas guna Nutriwhite Cleanser ni tau. Yang pasti kulit semakin cerah dan halus mulus. Jimat penggunaan pulak Nutriwhite Cleanser ni. Satu tube untuk setahun kauuu.. Produk pun selamat dan berkualiti tanpa bahan kimia berbahaya.. Tak caya, cer test dulu..

Meh sms/whatsapp 013-6014583 untuk info lanjut yang lebih best..
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati