Saturday, September 20, 2014

WAJIB AMBIL VITA-LEA KETIKA HAMIL


Setiap kali saya pregnant, masalah utama yang saya hadapi adalah Hb Low atau Hemoglobin rendah. Nurse & doktor selalu nasihatkan saya mengambil berat tentang pemakanan saya. Lebihkan makan kerang, hati ayam, sayur bayam dan lain-lain.

Hb rendah disebabkan kurangnya zat besi untuk menjana penghasilan hemoglobin ibu dan bayi. Kesan kekurangan zat besi akan mengakibatkan ANAEMIA. Anaemia boloeh mengakibatkan keguguran, kelahiran bayi pra-matang, berat lahir rendah atau kebarangkalian ibu meninggal dunia. Nauzubillahiminzaliq.. Antara simptom Hb rendah adalah sakit kepala, telinga berdengung, jantung berdebar, dan kulit pucat. 

Ketika saya mengandungkan anak ketiga (selepas kembar), saya mula mengambil Vita-Lea sebagai vitamin untuk mencegah masalah Hb rendah. Alhamdulillah, bacaan Hb saya semakin lama semakin meningkat atas 11. Saya juga tak ada masalah sembelit ketika hamil. Bagus Vita-Lea ni,membantu sepanjang saya mengandung. 

Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Vita-Lea juga boleh membantu ; 
Meningkatkan kesihatan dan kecergasan menyeluruh
Menyokong jangka hayat, usus dan kesihatan mata
Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
Memberikan perlindungan terhadap kerosakan akibat serangan radikal bebas


Jangan pandang ringan apabila ibu-ibu disahkan mengalami hemoglobin rendah tau. Dapatkan nasihat doktor, amalkan pemakanan yang sesuai dan seimbang serta jangan skip makan vitamin sepanjang hamil. Saya pilih Vita-Lea untuk membantu saya kekal sihat sepanjang hamil. Dan pastinya pilihan saya seandainya dikurniakan rezeki untuk pregnant lagi.. Insya Allah..

Puan Seri Azura
sms/whatsapp : 013-6014583
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati