Monday, November 10, 2014

NAK PANJANGKAN RAMBUT DENGAN CEPAT? BACA INI..

Rasa rimas berambut panjang? Potonglah rambut. Tapi bila dah potong rambut, tak sabar pulak nak rambut panjang. Ada ke cara cepat untuk panjangkan rambut? Terdapat beberapa cara semulajadi yang boleh dilakukan bagi mempercepatkan proses pemanjangan rambut. Antaranya ;

UBAHSUAI DIET SEHARIAN
Apa sahaja yang kita makan akan mempengaruhi tubuh badan termasuklah proses memanjangkan rambut. Diet sihat yang merangkumi campuran protein dan nutrien boleh memperbaiki keadaan rambut. Pemakanan seimbang boleh memperkuatkan folikel rambut daripada menjadi rapuh dengan mudah.

JANGAN LAKUKAN SECARA BERLEBIHAN
Menurut Pakar Perubatan Kosmetik & Dermatologi, Dr. Gervaise Gerstner, jika ingin rambut yang sihat, sebaik-baiknya makan makanan yang mengandungi minyak omega-3 seperti ikan salmon ataupun kacang almond. Penting juga untuk menjaga berat badan idea. Ini kerana, cara hidup dan pemakanan yang melampau, di samping tekanan dan peningkatan hormon boleh mempengaruhi kesihatan rambut.

TATARIAS DENGAN BIJAK
Selain menjaga kesihatan melalui pemakanan dan gaya hidup, cara penggayaan rambut juga mempengaruhi kesihatan rambut. Seperti yang kita tahu, penggunaan haba seperti alat pengering rambut, alat melurus rambut dan sebagainya boleh merosakkan rambut. Oleh itu, hadkan penggunaan alatan sebegini dan jangan terlalu kerap penggunaannya. Selain itu, kita juga disarankan agar kurang
mendedahkan rambut kepada sinaran cahaya matahari kerana ia boleh membuatkan rambut menjadi kering.

VITAMIN DAN RAMUAN PERAPI
Phytantriol, arginin, minyak ikan dan biotin merupakan elemen yang membantu dalam pengeluaran enzim dan hormon. Elemen-elemen ini penting bagi membantu merangsang pertumbuhan rambut.

Omega Guard , ESP,  Vita-Lea, Collagen Powder pun boleh membantu memanjangkan rambut rupa-rupanya. Sebab apa? Perasan tak bahan-bahan yang saya boldkan di atas? Semua tu terdapat dalam produk Shaklee iaitu ESP, Collagen Powder, Omega Guard dan Vita-Lea,  Patut lah rambut anak saya cepat sangat panjangnya (anak makan Omega Guard) . Sama la jugak macam rambut saya.. Saya makan Collagen Powder & ESP ..Hehehehe..


Puan Seri Azura
013-6014583
mysuperhealth@yahoo.com.my
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers