Wednesday, November 19, 2014

CARA PALING SELAMAT HAPUSKAN JERAWAT

Banyak sangat produk penjagaan wajah di pasaran sampai tak tahu nak pilih yang mana, betul tak? Saya pun selalu juga mengalami dilema dalam hal ni. Kalau nak tau, sejak zaman remaja lagi, biasa lah zaman-zaman nak cantik nak comel. Memang nak mencuba je  kan? Nampak iklan tu, tengok model pun cantik2, ahhh nak cuba lah.. Padahal model tu memang dah semulajadi cantik. Tak pun,
maintanance penjagaan kulit dia pun makan ribu-ribu.
 kulit muka saya dulu-dulu..jerawat besar-besar.. parut everywhere.. T_T

Waktu awal sekolah menengah, kulit saya memang tak dinafikan memang bersih dan licin tanpa sebarang jerawat tau. Tapi disebabkan banyak lambakan iklan tentang kulit halus bla..bla.., saya pun cuba lah, kononnya nak kelihatan lebih cantik. Malangnya, saya dah memilih produk yang tak sesuai dengan kulit saya. Bila satu tak sesuai, cuba produk lain, tak sesuai jugak. Sampai sudah la kulit muka saya dihantui jerawat besar-besar, parut dan kulit kusam di usi muda. nampak lagi tua la kan? Huhuhu.. sodehh hati makkk...

Bila dah meningkat remaja, saya ambil pulak ubat untuk kulit atas nasihat doktor. Memang okey kulit muka tu tapi nak dapatkan tu yang susah sebab waktu belajar di Terengganu, jarang balik rumah.. Klinik tu dekat rumah mak saya (N.Sembilan). Nak beli banyak-banyak sekaligus pun, tak cukup pulak ongkosnya. Lagi pulak, kalau dah lama tak makan ubat tu, kulit problem balik. Lama-lama saya stop makan ubat tu. Tambahan pulak, masa tu saya rasa, tak elok selalu makan ubat. Tak elok untuk badan dalam jangka masa panjang.

So kulit saya terus macam tu. Macam-macam lah produk saya guna nak settlekan masalah saya. Ada produk yang memang tak berkesan langsung kepada saya. Ada yang, muka je putih, tangan dan anggota lain hitam.. hahaha..macam iklan pulak.. Dekat-dekat nak kahwin dulu pun, kulit sama je, kusam tak bermaya. Nasib baik time kawin tu mekap kan. Kalau tak mekap, memang orang ingat laki ai kawindengan orang tua kot.. Hehehehe..Waktu kawin, muka tak banyak jerawat pun. Ada pun satu dua je. Masalahnya, parut, kulit kusam dan gelap lah.

Waktu pregnant pun sama jugak. Jerawat dan parut all over the face. Nak sedapkan hati, saya anggap muka tak berseri tu sebabmengandungkan anak lelaki.. Hahaha..alasan baik punya.. sampai lah saya pregnant kali kedua, saya beli Ostematrix daripada BFFsaya. Saya ada tanya jugak time pregnant, boleh ke ambik Set Cantik? Nak jugak kulit cantik jugak. Cerita punya cerita, saya beli lah Vita E Complex daripada dia. Disebabkan saya pregnant, Vita E Complex ni saya tak boleh consume sebab anti-oksidan tinggi tak sesuai untuk ibu pregnant. So, saya beli untuk buat jadi masker. Selain tu, saya ambik jugak ESP sepanjang hamil tu. Kadang-kadang buat jugak masker ESP + Vita E Complex.. Alhamdulillah, suami pun cakap kulit saya makin cerah sejak ambik ESP dan pakai masker Vita E Complex tu.

Lepas je habis pantang, saya nekad nak cuba Set Cantik Shaklee di samping ambil jugak set Menyusu. So, saya ambik ESP, Vita E Complex, Vita C Plus dan B Complex. Disebabkan saya ambik juga set menyusu, jadi saya ada jadual sendiri untuk cara makan. Hari ni nak fokus Set Cantik je tau..


Secara konsisten, saya makan ESP, Vita E Complex & Vita C Plus.. B Complex jarang makan, hehehe ... Ada masanya, saya buat masker. Kadang-kadang sampai hari-hari saya buat masker. Masker paling kerap saya pakai sebelum tidur adalah masker Vita E+Vita C+Vivix.. haaa... kalau pakai masker ni, memang anak saya pandang pelik je tapi yang bestnya masker ni tak lah berserdak so takde masalah masker masuk dalam mata. Saya pakai sepanjang malam. Besoknya, bangun tidur, cuci muka.

Saya guna pencuci muka Nutriwhite Cleanser. Tau tak saya mula guna sejak Februari 2014? Dan sampai sekarang pencuci muka tu belum habis lagi. Masih tiub yang pertama. Jimat dah duit kat situ. takyah nak beli setiap bulan dah pencuci muka. Okey, sesekali skrub la muka tu lepas bermasker. Saya guna skrub muka daripada Safi Rania Gold.

Memang betul, lepas saya amalkan masker dan makan vitamin SET CANTIK SHAKLEE, saya dapat rasakan perubahan yang sangat ketara pada kulit saya. Kulit saya rasa lebih halus. Jerawat pun dah jarang sangat lah naik kat kulit muka saya. Ada pun, bila tiba hari-hari nak datang bulan tu. Parut jerawat yang dah lama bersarang kat muka saya pun dah semakin pudar dan hilang. Nak hilang terus, mesti lah ambik masa kan. Berapa belas tahun pulak parut tu duduk kat muka saya ni.. Grrrrr...
saya sekarang.. yang penting parut jerawat besar2 kat pipi dah goneeee... weeee...

Apa yang membuatkan saya setia dengan Shaklee dan tak lompat-lompat guna produk lain macam dulu? Off course sebab produk Shaklee adalah semulajadi, selamat dan tanpa  bahan terlarang. Mungkin ada yang sebut, saya cakap macam ni sebab saya jual produk Shaklee kan? Tapi sungguh, memang betul produk Shaklee ni memberikan kesan yang hebat. Tak kisah lah lambat atau cepat (bergantung kepada individu), yang penting ianya selamat dan hanya ada bahan dari sumber semulajadi.

Anda juga punya masalah seperti saya? Mungkin produk Shaklee boleh membantu. Insya Allah.. Cuba dulu, barulah kita tahu kan?

SMS/WHATSAPP 013-6014583 untuk info lanjut. Saya boleh cadangkan produk Shaklee yang sesuai untuk anda. Jangan ragu-ragu dengan banyak soalan yang tak terjawab. Tanya saya terus, okay?

Adios amigoss... daaaaa....


Puan Seri Azura
013-6014583
mysuperhealth@yahoo.com.my
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati