Friday, May 16, 2014

AIR MASAK PUTIH TINGKATKAN KECERDASAN IQ

Air masak putih boleh cerdaskan IQ? Betul ke fakta ni?

Pembaca yang hensem dan cantik belaka, otak kita adalah organ kimia yang memerlukan bekalan air yang cukup. Macam bateri yang perlukan air bateri. Sebab itu, kita disarankan untuk minum air sebanyak 8-15 gelas sehari. Minumlah air sebelum mula belajar, semasa belajar dan selepas belajar.

Juga minum sebelum tidur dan sejurus selepas bangun dari tidur. Jangan makan "berulamkan air". Ini akan mencairkan asid - asid (peptic, hydrochloric acid) yang diperlukan untuk menghadamkan bahan - bahan makanan. Minumlah selepas habis makan, kira-kira 5-10 minit selepas makan.

Air juga amat penting untuk aliran ndarah, proses penghadaman, perkumuhan, pelincir dan pemecahan lemak. Ia juga amat penting untuk proses detoksifikasi ( melalui peluh, pembuangan air kecil dan besar, menangis, batuk lendir, dan lain-lain) Air juga amat penting untuk mengawal suhu badan dan pelbagai proses yang menyebabkan kenaikan suhu badan.

Galakkan anak-anak kita membawa botol air masak ke sekolah. Gunakan botol gelas atau botol BPA Free. Jangan gunakan botol plastik(botol mineral atau botol minuman bergas) kerana kimia dari plastik boleh diserap oleh air. Jangan minum air yang ada gula, perasa, pewarna atau pengawet.

Dah tau kan kenapa anak-anak bangsa lain selalu bawa botol air masak besar-besar dan minum air yang banyak bila ke sekolah kan? Even di universiti pun kita boleh jumpa diaorang bawak dan minum air yang banyak. Tengok je lah macam mana prestasi diaorang dalam pelajaran. Patut copy paste tu...

Cerdaskan IQ anda dan anak-anak anda sekarang. Practices Make Perfect, kan.. Tingkatkan kecerdasan otak dengan Omega Guard dan Lecithin. Juga membantu meningkatkan kecerdasan IQ selain air masak putih.


Hubungi saya untuk info lanjut;

iR Zura
CALL/SMS/WHATSAPP : 013-6014583
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati