Wednesday, May 21, 2014

5 LANGKAH RAWATAN JERAWAT YANG BAKAL MEMBUAT WAJAH ANDA KEMBALI BERSERI-SERI DENGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE”.

5 LANGKAH RAWATAN JERAWAT YANG BAKAL MEMBUAT WAJAH ANDA KEMBALI BERSERI-SERI DENGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE.
Selamat petang semua... Jerawat?? Ada tak yang suka dengan jerawat? Memang tak lah kan.. Tapi saya merupakan salah seorang yang mempunyai masalah jerawat sejak dari zaman sekolah menengah lagi. Azabbbb... huhuhu.. Waktu baru nak up dulu, kulit saya memang lah halus mulus.. Bila tengok iklan-iklan kat TV cerita pasal produk ni bagus, produk tu buat kulit cantik..mula lah gatal nak mencuba.. Hasilnya?? Banyak sangat jerawat naik kat muka.. Menyesal pun ada.. Dan jerawat tu makin lama makin banyak.. parut lagi la banyak.. sampai lah dah masuk alam dewasa..

So, saya nak share lah dengan pembaca-pembaca yang gojes 5 cara terbaik mengatasi jerawat yang saya rasa memang berkesan kepada saya.

  • Gunakan Pencuci Muka Yang Sesuai - pencuci muka yang mahal tidak bermakna berkesan untuk semua jenis kulit. Dulu saya cuba macam-macam produk pencuci muka. Hasilnya?? Nan adooo... mungkin tak sesuai dengan kulit saya.. Sekarang, saya guna cleanser Nutriwhite Shaklee je.. Kulit saya memang serasi la dengannya.. wah gituu...
  • Jangan Picit Jerawat - jangan picit jerawat anda dengan jari. Kadang-kadang kita pun tak tahu tahap kebersihan tangan kita masa tu. Senang cakap, jangan usik terus..
  • Banyakkan minum air masak - air masak membantu menyingkirkan toksin dalam badan. Jerawat wujud pun sebab toksin kan?
  • Elakkan cahaya matahari secara terus - cahaya matahari yang direct kepada muka memang merosakkan kulit. Selain itu, gunakan produk kulit atau pelembab yang mempunyai ciri pelindung uv.
  • Elakkan diri dari stress - stress juga penyebab kulit muka menjadi kusam, berjerawat dan berjeragat. Jadi, elakkan stress. Senyum selalu..

Nak kongsi juga pengalaman saya. Mujur saya jumpa Set Kecantikan Shaklee sebelum usia saya mencecah angka 30. Alhamdulillah..  Saya dah mengamalkan Set Kecantikan Shaklee sejak setahun yang lepas. Antara Set Kecantikan yang saya ambil ialah ESP, Vita E, Vita C dan B Complex.. Alhamdulillah parut jerawat saya semakin pudar, tekstur kulit semakin halus. Suami pun perasan tu..

Saya cadangkan vitamin-vitamin Shaklee ini sebab ianya selamat dan semulajadi. Tak ada pewarna, pengawet tiruan mahupun bahan terlarang. Dijamin selamat dan semulajadi. Sebab tu saya percaya, saya guna dan saya kongsi pengalaman untuk anda yang punya problem sama macam saya ni.. 

Berminat nak cuba? Boleh hubungi saya HOTLINE/SMS/WHATSAPP 013-6014583 untuk info lanjut.. See you later..bye2... :-)

Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati