Thursday, April 6, 2017

RAHSIA KULIT CERAH BERSERI

Rahsia kulit cerah berseri? Nutriwhite la jawapannya. Entry kali ni kak Z nak cerita sikit pasal Set Nutriwhite yang kak Z sedang guna. Kak Z guna semua kecuali Daily Defense Whitening Essence & Spot Whitening Treatment je..

Mula-mula mestilah guna pencuci muka kan.. Gentle Care Foaming Cleanser.. Pencuci muka ni best sebab pakai sikit je setiap kali cuci muka. Dah cukup untuk.membersihkan wajah. Satu tiub ni boleh tahan sampai 9bulan tau. Kalau pandai jimat, boleh guna sampai setahun.


Nutriwhite pun ada make up remover tau. Gentle Action Makeup Remover.. kalau jenis yang tak pakai makeup, boleh juga guna ni sebagai skrub muka. Skrub seminggu sekali pun okay. Berkesan dalam menanggalkan kulit mati. Calit je kat muka yang kering, ratakan dan gosok je ke seluruh wajah. Lepas tu bilas dengan air suam dan cuxi dengan Foaming Cleanser. Mesti kulit rasa lebih lembut dan segar.


Dah siap cuci muka, keringkan dengan tuala yang bersih atau pun biar kering sendiri. Kemudian sapukan Soothing Radiance Whitening Softener menggunkan kapas muka. Softener ni sama fungsinya dengan toner.

Biarkan softener meresap ke dalam kulit. Kemudian boleh lah sapukan pula Ultimate Protection Whitening Lotion. Ia berpwranan sebagai sebagai pelembap wajah dan sesuai untuk kegunaan di siang hari sebab mengandungi SPF 15.


Untuk malam pula , sebelum tidur, elok lah kiranya sapu krim malam. Overnight Renewal Whitening Cream. Krim ni membantu menambahbaikkan struktur kulit semasa kita tidur.  


Essence & Spot Whitening kak Z belum pernah cuba lagi. Tapi kak Z yakin akan keberkesanannya sebab kak Z guna semua yang di atas ni, pun dah rasa okey. Kalau pakai lengkap semua, lagi lah mantoppp hasilnya, kan??

Kak Z suka set ni sebab pakai sikit je. Jimat sangat. Kalau nak tau, kak Z mula pakai set diatas pada bulan Oktober 2016.  Sekarang dah bulan April 2017. Masih banyak lagi krim dan lotion. Softener pun masih ada lebih setengah botol lagi.

Yang bestnya skincare Nutriwhite ni tidak menyebabkan pengelupasan. Semestinya disebabkan oleh bahan-bahan untuk menghasilkannya adalah selamat dari bahan kimia berbahaya. Jangan nak cepat cantik je tapi sampai membahayakan diri sendiri.

Jom cantik & putih secara sihat. Pastikan anda menggunakan Nutriwhite supaya kulit cantik berseri sepanjang masa..

ZURA 0136014583
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati