Tuesday, April 18, 2017

TIPS PENYUSUAN IBU BEKERJA

Assalam semua..

Kak Z ada seorang anak yang berumur 1 tahun 7 bulan. Setiap hari akan minum 3 botol susu formula di rumah pengasuh dan 2 botol di rumah sendiri.

Tapi balik je dari rumah pengasuh, dia akan minta kak Z baring dalam bilik sebab dia nak menyusu badan. Malam sebelum tidur pun menyusu badan.

Walaupun kekerapan menyusu badan sedikit je, tapi cukup untuk membuatkan kak Z risau. Risau kalau tak ada susu badan dan dia tak nak mengempeng lagi sebab takde susu lagi. Agak syahdu juga memikirkan dia tak nak menyusu lagi

Untuk pengetahuan korang, kak Z dah lama berhenti mengepan disebabkan tak dapat mengurus jadual dengan baik. Tapi masih bersyukur sebab anak masih lagi nak demand dan supply masih ada.

Tapi beberapa bulan yang lepas, hati rasa gusar sebab susu badan macam makin segan nak keluar banyak-banyak. Belum bersedia nak wean off. Masih suka feeling menyusu anak.

Baru je beberapa hari kak Z konsisten minum ESP secawan pagi dan secawan malam. Memang niat nak maintain pengeluaran susu badan selain untuk masalah kulit kusam.

Percaya tak? Semalam baju kak Z basah dek susu. Situasi yang sama macam wakyu berpantang bila susu badan membasahi baju sebab terlalu banyak.

Alhamdulillah, syukur. Walaupun tak la semeriah masa berpantang dulu, tapi perasaan tu sama. Rasa bahagia sebab dapat menyusukan anak. 

ESP memang membantu ibu-ibu yang ada masalah macam kak Z. Selagi ada peluang nak dakap anak yang menyusu ni, ambillah. Jangan lepaskan peluang yang takkan dapat bila anak2 dah besar.
Salah satu testimoni ESP

Kak Z memang cadangkan ESP untuk yang sedang berusaha untuk hamil,ibu hamil, inu berpantang dan ibu menyusu. Pendek kata memang sesuai untuk semua ibu di Malaysia.

Kalau korang nak buat pesanan, boleh whatsapp je kat kak Z. 

ZURA
0136014583
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati