Monday, August 18, 2014

TIPS PENGGUNAN BASIC H

Basic H adalah apa yang kita perlu dalam rumah kita. Mampu membantu mencuci hampir keseluruhan rumah. Nama pun cecair pencuci serba guna kan? Menariknya Basic H ni sebab tanpa toksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi, lembut pada tangan dan tanpa klorin. Senang cakap SELAMAT, BERKESAN & MESRA ALAM.. 

Meh nak share apa yang kita boleh buat dengan Basic H ni...


Mencuci & membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak)
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h dan gunakan untuk mencuci peralatan memasak

Mencuci & membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dsbnya
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian mopkan atau lapkan tempat yang hendak dibersihkan kecuali bilik air dan tandas perlu diberus

Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak 
Basahkan tangan dengan air kemudian tuangkan 2-3 titik kemudian digosok-gosok serta bilas

Mencuci & membersih lantai serta alat permainan
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian cuci alat mainan dan dibilas manakala cucian lantai tidak perlu dibilas selepas lantai dimop kerana ia mudah kering dan tidak melicinkan lantai

Menanggalkan gula-gula getah pada baju 
Titikkan 5 titik di sebelah belakang baju yang terkena gula getah kemudian digosok-gosok hingga tertanggal

Mengasah pisau
Titikkan 4-5 titik pada pisau dan asah pisau seperti biasa sehingga tajam

Membersih dakwat pen pada tangan, baju 
Titikkan 4-5 titik di tempat terkena dakwat, digosok dan kemudian dibilas

Saya pun menggunakan Basic H ni kat rumah. Buat mop lantai, padam whiteboard, bersihkan segala cermin kat rumah dan kereta, bersihkan tingkap, sinki.. Pendek kata hampir keseluruhan rumah dilindungi dengan Basic H ni.. Yang paling bestnya, hanya gunakan beberapa titik je campur ke dalam air dan boleh bertahan sampai 3 -4 bulan. Kepekatan Basic H ni tinggi, sebab tu kita tak perlu guna banyak untuk membersih. Jimat kan? Jimat pun ye, selamat, berkesan dan mesra alam pun ye jugak. Kalau sayangkan keluarga, tak salah kan kalau kita memilih produk pembersihan yang menakjubkan ni?

Untuk info lanjut, sila SMS/WHATSAPP : 013-6014583
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers