Monday, August 18, 2014

CARA MUDAH MENJAGA KULIT


Bagaimana agaknya cara untuk menjaga kulit? Yelah kan, kehidupan masa sekarang yang semuanya nak cepat je, menyebabkan kita jarang menitikberatkan penjagaan kulit. Sebenarnya, ada beberapa cara mudah dan ringkas supaya kulit kita kekal sihat walaupun kita terlalu sibuk dengan kehidupan seharian.


  • Untuk kulit berseri, makan sayur-sayuran berdaun hijau, sayur dan buah berwarna kuning, bijirin, kekacang, daging dan makanan laut yang mengandungi vitamin A, C dan B6 serta mineral zink.
  • Lindungi kulit anda daripada sinaran matahari dengan pakaian yang sesuai atau gunakan loseyen perlindungan matahari. Terlalu banyak sinaran UV matahari boleh menyebabkan kanser kulit
  • Jangan merokok. Merokok hanya akan menyebabkan kulit anda menjadi pucat, berkedut dan akan melambatkan keupayaan kulit untuk sembuh.
  • Jangan sekali mencucuk, memicit atau mengorek jerawat. Ia akan menyebabkan keradangan merebak dan akan merosakkan tisu halus di bawah kulit anda.
  • Amalkan pemakanan seimbang dan berkhasiat.
  • Kita juga boleh mengamalkan suplimen untuk kulit sebagai pelengkap keseimbangan dan kesihatan badan. Pastikan anda memilih suplimen yang selamat dan semulajadi seperti SHAKLEE.
Dapatkan khidmat nasihat dan konsultasi anda melalui SMS/WHATSAPP 013-6014583. Kami sedia membantu anda...
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati