Wednesday, August 20, 2014

SETIAP ANAK PEMBAWA REZEKI

Mula-mula saya dapat tau yang saya pregnant buat kali kedua, bercampur baur rasa dalam diri.. Rasa marah, stress, sedih dan macam-macam lagi.. Astagfirullahalazim.. Kenapa saya rasa macam tu? Sebab saya rasa saya belum bersedia menambah anak. Penat membesarkan kembar (ketika itu baru setahun lebih) pun belum hilang lagi.. Agak lama juga saya jadi down ditambah pulak mabuk-mabuk teruk sebaik sahaja sah pregnant.. Huhuhu..

Alhamdulillah, tak sampai 3 bulan pun sickness saya macam waktu mengandung kembar dulu.. Dan yang lebih melegakan, mengandung kali kedua ni sangat mudah. Walaupun si kembar sedang aktif dan lasak, tapi jarang saya rasa penat. Saya boleh menguruskan kembar dan diri sendiri walaupun suami saya tak duduk bersama kami. Proses kelahiran anak ketiga ni pun dipermudahkan. Syukur..

Waktu berpantang pun rasa senang jugak. Disebabkan luka dalaman saya tak perlu dijahit (sebab takda koyakan yang besar), saya boleh bergerak bebas sedikit. Saya boleh menguruskan kembar, mandi, masak dan kerja-kerja ringan. Alhamdulillah.. Si baby pun tak banyak meragam. Awal kelahiran, banyak tidur. Terkena jaundis sikit tapi tak perlu masuk wad. Saya hanya treat dengan penyusuan susu ibu yang kerap je..

Si baby sekarang dah pun berumur setahun. Sepanjang setahun ni, sangat mudah menjaga dia. Tak banyak ragam, tak banyak songeh. Boleh main sendiri. Pendek kata, Allah permudahkan. Sampai saat ni pun, walaupun si baby dah semakin lasak, saya masih boleh handle.. Mungkin naluri keibuan menjadikan saya kuat semangat.

Sesungguhnya saya sangat menyesal sebab awal-awal mengandung dulu, saya hampir-hampir tak boleh terima kehadiran anak dalam kandungan.. Huhuhu.. Astagfirullahalazim.. Waktu tu saya terlupa sekejab, yang setiap anak tu pembawa rezeki..

Aysar, kalau satu hari nanti Aysar baca blog ummi ni, ummi nak Aysar tau yang ummi sangat sayangkan Aysar dan tak sanggup kehilangan Aysar walau sesaat pun.. Semoga Aysar menjadi anak yang soleh, anak yang baik dan sentiasa dalam lindungan Allah..

Alhamdulillah.. hati senang dengan anak tiga orang walau belanja semakin meningkat. Saya yakin Allah akan sentiasa murahkan rezeki kami anak beranak. Ada hikmahnya juga bila dah ada anak tiga ni, membukakan hati saya untuk menceburi bisnes SHAKLEE yang banyak merubah hidup saya.. Yang pasti, saya jauh lebih positif daripada dulu.. Diri saya sekarang jauh lebih baik dari diri saya dulu.. Alhamdulillah syukur kepada Allah..

Kepada ibu-ibu yang berada dalam keadaan dilema sebab hamil lagi ketika anak masih kecil, redha lah.. Dan kepada yang masih belum dikurniakan zuriat, bersabar dan teruskan usaha.. Rezeki tu ketentuan daripada Allah.. Allah lebih tau sama ada kita mampu atau tidak..Allah Maha Mengetahui..

^_____^
Azura
013-6014583
mysuperhealth@yahoo.com.my
www.facebook.com/mysuperhealth
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati