Tuesday, August 26, 2014

AMALAN KECANTIKAN WANITA CHINA

Setiap wanita dilahirkan dengan wajah berbeza mengikut bangsa dan keturunan. Ada yang memiliki hidung mancung dengan mata bundar dan ada juga yang bermata sepet serta hidung kembang. Walau apa pun paras dimiliki, hakikatnya kecantikan itu adalah subjektif. Kecantikan terletak kepada mata yang memandang.

Berbicara mengenai kecantikan, anata yang dikagumi ialah wanita di China yang mempunyai kulit mulus berseri. Wanita di China dikatakan mewarisi kecantikan tradisional turun temurun. Menarikya, amalan harian mereka begitu dekat dengan budaya masyarakat itu sendiri. Kos menjimatkan dan mudah dicari.

Ada empat amalan kecantikan masyarakat China yang boleh kita contohi..

TEH HIJAU
Masyarakat China percaya teh hijau dan teh oolong dapat mencegah penuaan, selain membantu mengurangkan berat badan. Teh juga adalah minuman yang mampu menghangatkan tubuh ketika cuaca dingin.

MINYAK KACANG CAMELLIA
Minyak kacang jenis ini digunakan masyarakat Asia untuk kecantikan. Minyak kacang dikatakan memiliki pelbagai khasiat seperti membantu pertumbuhan rambut, mengatasi masalah kulit daripada bintik hitam, luka terbakar, kesan regangan dan kulit kering.

URUTAN REFLEKSOLOGI
Masyarakat China percaya dengan kekuatan refleksologi. Ia meningkatkan aliran darah, mempercepat proses penyembuhan, mengatasi gejala yang muncul akibat tekanan seperti sakit kepala dan gangguan tidur.

GINSENG
Masyarakat China percaya ginseng mengurangkan letih, meningkatkan stamina, mencegah diabetes, sakit kulit dan mengeluarkan racun daripada badan.

Macam susah je nak cari bahan-bahan ni? Mungkin boleh didapati di kedai-kedai tabib Cina. Nak lagi mudah, amalkan sahaja makanan yang seimbang dan gaya hidup sihat. Kalau selalu makan makanan segera, memang cepat lah kulit tampak tua.

SET CANTIK SHAKLEE juga boleh membantu anda kekal sihat dan cantik. Tak renyah, tak leceh malah harga juga berpatutan. Yang penting, mudah didapati. Nak dapatkan daripada saya pun boleh. Hubungi je nombor yang tertera tu.. heeee...

Azura
sms/whatsapp 013-6014583
Share:
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati

Google+ Followers