Thursday, August 24, 2017

FAKTOR MENGANDUNG KEMBAR

Kali ni kak Z nak kongsi petua yang boleh di amalkan untuk dapat anak kembar. Mana tau, ada rezeki anak kembar kan?

1. Berdoa kepada Allah. Antara surahnya,

Surah As-Saaffaat ayat 120, maksudnya : Salam sejahtera kepada nabi Musa & nabi HarunSurah As-Syura ayat 50, maksudnya : Ia mengurniakan mereka kedua-duanya-anak lelaki dan perempuan, dan Ia juga menjadikan sesiapa yang dikehendaki-Nya mandul, sesunggunya Ia Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa2. Minta doa dari orang soleh/alim :

Firman-Nya dalam surah An-Nahl ayat 43, maksudnya : Oleh itu bertanyalah kamu (wahai golongan musyrik) kepada orang-orang yang berpengetahuan agama jika kamu tidak mengetahui.3. Nazar yang tidak bertentangan dengan hukum Syarak :

Firman-Nya dalam surah Ali-Imran ayat 35, maksudnya : (Ingatlah) ketika isteri Imran berkata, Tuhanku! Sesungguhnya aku nazarkan kepadaMu anak yang ada dalam kandunganku sebagai orang yang bebas (dari urusan dunia untuk berkhidmat kepadaMu semata-mata), maka terimalah nazarku. Sesungguhnya engkaulah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

2. Jangan menzalimi binatang :

Firman-Nya dalam surah Ali-Imran ayat 36, bermaksud : Maka apabila ia melahirkannya, berkatalah ia : Wahai tuhanku! Sesungguhnya aku telah melahirkan seorang anak perempuan (sedang yang aku harapkan adalah anak lelaki), dan Allah memang mengetahui akan apa yang dilahirkannya itu - dan tidaklah sama anak lelaki dengan anak perempuan, dan bahawasanyalah aku menamakannya Maryam, dan aku melindunginya dengan peliharaan-Mu, demikian juga dengan zuriat keturunannya, dari godaan syaitan yang di rejam (yang dikutuk dan disingkirkan).

Selain dari amalan di atas, ada jugak beberapa faktor yang biasanya mempengaruhi :

1) UMUR
Perempuan yang berumur 35 hingga 40 tahun dan ke atas, mempunyai potensi yang lebih besar untuk memperolehi anak kembar. Mereka lebih cenderung menghasilkan lebih dari satu ovum sewaktu proses ovulasi kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause.

2) GENETIK
Jika dalam salasilah keluarga anda mempunyai sejarah kembar, maka peluang untuk dapatkan anak kembar lebih cerah kerana Trait penghasilan 2 ovum serentak dalam satu masa telah diturunkan kepada anda.

3) BERAT BADAN DAN KETINGGIAN
Wanita yang lebih tinggi atau yang lebih berat mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar

4) BILANGAN ANAK
Lebih banyak anak telah dilahirkan oleh seseorang itu, lebih cerahlah peluangnya mendapatkan anak kembar

5)PENGAMBILAN UBAT KESUBURAN
Ubat kesuburan boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang itu menghasilkan dua ovum dalam satu-satu proses ovulasi dan seterusnya peluang dapat anak kembar itu lebih tinggi

6) DIET
Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi Estrogen tinggi juga mampu meningkatkan kebarangkalian mendapatkan anak kembar

7) UBI, KENTANG DAN SUSU
3 jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi telur. Selain boleh meningkatkan peluang mendapatkan anak kembar, pengambilan makanan ini juga adalah salah satu cara bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tapi belum dapat anak untuk mereka mendapatkan anak.

8) SET KESUBURAN SHAKLEE
Set kesuburan ini ada empat jenis suplemen yang telah terbukti berkesan dalam meningkatkan tahap kesuburan suami dan isteri. Memang sesuai la untuk anda yang nak dapatkan anak atau teringin sangat nak anak kembar.

Hubungi kak Z untuk mendapatkan set kesuburan Shaklee ye.

KAK Z
0136014583
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati