Thursday, August 17, 2017

PRODUK TURUNKAN KOLESTEROL

Bagaimana seseorang individu boleh mencegah kolesterol tinggi?

Faktor keturunan dan diet mempunyai pengaruh penting terhadap paras HDL, LDL dan total kolesterol seseorang. Diet yang tinggi lemak tepu dan kolesterol meningkatkan paras kolesterol LDL dalam darah. Kebanyakan individu dapat mencegah kolesterol tinggi dengan mengikuti saranan berikut:

✔Berhenti merokok

✔Makan lebih produk susu.

✔Makan makanan berserat tinggi (sayuran, gandum, kekacang dan buah-buahan)
✔Makan makanan rendah lemak (mengelakkan daging merah dan kuning telur) dan karbohidrat rendah (mengelakkan gula ringkas).

✔Menurunkan Berat Badan (Capai Body Mass Index yang optima. Beri tumpuan untuk mengurangkan lemak di perut).

✔Senaman 30 minit sehari, sekurang-kurangnya 5 hari seminggu

✔Makan ubat yang disyorkan oleh doktor. Ubat untuk menurunkan paras kolesterol harus diambil hanya selepas konsultasi doktor.

Salah satu suplimen cadangan untuk menurunkan kolesterol dalam darah ialah VIVIX.

Antioksidan yang terdapat dalam Vivix boleh membantu melindungi sel termasuklah sel pada sekitar bahagian salur darah. Bagi mereka yang mengalami masalah kolesterol yang tinggi adalah disebabkan oleh plak atau kolesterol berlebihan dalam salur darah. Plak ini akan menyumbatkan salur darah anda dan seterusnya menyekat aliran darah.

Jadi, apabila kita mengambil Vivix, salur darah kita akan dilindungi daripada kerosakan. Oleh sebab itu, kolesterol tidak boleh menempel pada salur darah. Ini menjadikan salur darah tersebut tidak tersumbat dan tidak tersekat lagi. Darah akan mengalir dengan lancar.

#gempakbintang
#fantastic4
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati