Sunday, August 13, 2017

PRODUK ATASI MASALAH SEMBELIT KETIKA BERPANTANG

Ketika pregnant, bayi dalam kandungan ibu memerlukan kalsium untuk pembentukan tulang dan otot yang kuat. Kalsium penting untu menjaga denyutan jantung dan saraf supaya sentiasa stabil dan berfungsi dengan sempurna.

Ibu yang hamil seeloknya mendapatkan sumber kalsium yang cukup setiap hari kerana kalsium mempunyai banyak kebaikan dalam kesihatan sepanjang kehamilan.

Kepentingan kalsium untuk ibu hamil;
- Untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat.
- Melancarkan peredaran darah dan menjaga kestabilan degup jantung.
- Membentuk otot dan saraf agar berfungsi dengan sempurna.
- Mencegah risiko osteoporosis pada Ibu.
- Mengurangi risiko terjadinya komplikasi di masa kehamilan.

Sumber kalsium boleh didapati daripada susu, produk berasaskan susu dan lain-lain. sila dapatkan nasihat daripada doktor.

Untuk customer yang hamil, kak Z selalu cadangkan OSTEMATRIX sebagai salah satu suplimen wajib sepanjang kehamilan kerana ia juga membantu mengurangkan sakit-sakit pinggang, belakang dan kaki.

Disamping itu, OSTEMATRIX juga membantu mengurangkan masalah sembelit semasa berpantang tau. Sembelit memang biasa terjadi tapi mesti dirawat sebelum menjadi parah menjadi buasir. Lagi seram tau.

Kak Z sendiri juga mengambil Ostematrix ketika pregnant, berpantang sampai lah sepanjang menyusukan anak.

Alhamdulillah, banyak membantu pergerakan menjadi lebih mudah.

#gempakbintang
#fantastic4
Share:

0 comments:

Post a Comment

Saya Azura

Bonjour & Welcome

Saya ibu kepada 3 orang putera dan seorang puteri. Menyertai Shaklee sejak tahun 2013 dan berada dalam rank Supervisor. Saya bersedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda..

Follow Azura

Paling diminati